Små blommetræer?

Vi har et gammelt skævt placeret blommetræ. Blommerne minder om Victoria, men jeg er ikke sikker. Det skal snart lade livet.

Men ved siden af det står en mængde "babytræer". Jeg går nu og grubler over, om det mon kan være selvsåede blommer.

Så vidt jeg ved, spirer der aldrig æblekerner ved siden af et æbletræ. Men hvordan er det med blommer? Hvis det nu skulle være blommetræer, er der så fornuft i at omplante babytræerne andetsteds og håbe på lige så gode blommer? Tager det mange år, før de bærer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Det har jeg aldrig prøvet, men jeg har haft et kirsebærtræ som var selvsået. Jeg fandt det og hev det op med rod :oops: fordi det var så kønt med efterårsfarver..
Det blev meget flot og med masser af (sure) syltebær.
Det tredie år plukkede jeg 14 kg. Og hvorfor så ikke også en blomme??
Gem et til mig :lol:
Sniffer

Sniffer  
Jeg har meget lidt forstand på det med frugttræer sad

De står ikke klods op ad træet, men min. 100 stk. indenfor en radius af 3 meter fra træet.
Hejsa..
Det er nemt at finde ud af....Grav en op og har den et selvstændigt rodnet uden at hænge fast i de gamle rødder, er det en frøplante.
Rigtigt nok kan vildskud ikke bruges til andet end at falde over, og de skal TRÆKKES af for at slipper for dem.
Sniffer

Sniffer  
Jamen så er det frøplanter, for de, som allerede er faldet for min hånd, har været uendelig lette at trække op og havde et fint lille rodnet (og dermed er det også helt sikkert ikke Ahorn :lol: ).

Du skal være velkommen til at få så mange, du lyster Sniffer.

Jeg har i.ø. også et selvsået kirsebærtræ, der allerede bærer (altså ikke lige nu vel :lol: ). Kirsebærrene ligner de små, sure af størrelse. De er rigtig mørkerøde og så smager de hele tiden af et mere :wink: Meeeeen det er vel oppe i 2½ meters højde, så det er en selvhenter (og selvopgraver), hvis nogle skulle have lyst. Ved siden af står en Ahorn i samme størrelse, som jeg heller ikke ville savne...

Jeg er efterhånden blevet overbevist om, at det må være træår i år. Så hvis nogle mangler en hyld, så er det bare med at komme forbi, inden jeg får fjernet dem alle (medmindre det slår over i rigtig regnvejr i flere dage...)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis