Garagetag skal renoveres

Mit garagetag er blevet utæt og skal renoveres. Skal jeg vælge tatpap eller tagdug? Hvad er forskellen?

Hilsen Lone
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først får du lige nogle spørgsmål...

Dit tag trænger til renovering, men er bjælker og pladerne som udgør bunder stadig i god stand ? Ofte er der så lidt hældning på taget at bjælkerne bøjer under vægten. Det ses oftest som en vandpyt der ligge rmidt på taget, langt væk fra tagnedløbet.
Det er grundlæggende ikke et godt tegn. Det siger jo indrekte at bjælkerne ikke kan klare vægen og derfor har givet sig. Hvis det var mig ville jeg starte med at checke noget som dette, og få det rettet op hvis det trænger. Så skal du også kigge din stern grundigt efter, kan den klare mange år endnu ?? ellers skift den når du er igang.

Er det tag du har nu af den type hvor det er lavet af tagpap ?? Eller den type hvor der øverst ligge et lag ral ?? Hvis det er den sidste skal du tænke på at det giver en meget stor ekstra vægt..

Har du tagvinduer?? hvis ja så kig også disse grundigt efter, trænger de så skift nu hvor du er igang.

Når det så kommer til selve tagmaterialet, så et tagpappet faktisk et ret komplekst produkt. se en masse her: http://www.icopal.dk/

Generelt vil jeg for tag af den type mene at tagpap (eller hvad de forskellige typer kaldes ) kan fåes lavet få billigt at det reelt ikke kan betale sig at lave selv... for 4-5 år siden fik jeg lagt ca 36-40 kvm, de fjernede det gamle ( delvist blæst af ) og monterede trekantlister, monterede to nye taglysbobler ( selve karmen fejlede intet ) rydded op og fjernede det gamle tag, monterede alukapper på sternen. Jeg mener at prisen var omkring 12-13.000 kr. Og det er jo ikke vildt meget når man tænker på at oprydning osv er med i prisen. Og der går fx. en del dyr gas til når man brænder tagpap på.

Så få det et tilbud på opgaven, eller etter e to tre stykker...

Men giv først garagen et sundhedseftersyn. Find ud af hvad der skal laves, og så ellers på med vanten....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis