Hvor finder jeg gamle fliser

Hejsa
Jeg er ved at lave vores gamle 70er badeværelse i stand, og i den forbindelse mangler jeg en stak gamle blå væg-fliser - er der nogen som kender steder hvor de specielisere sig i gamle sortimenter af fliser?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja , og ikke så langt fra hvor du bor: flisemanden i Vivild , men kan ikke huske adr og tlfnr , men det har været skrevet tidligere i JP bolig, men han kan sikkert findes ved at søge over nettet

held og lykke

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
http://www.vivildfliser.dk/
Her finde du med garanti det du søger..............

mvh. retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej!

Har du evt et billede eller beskrivelse af flisen. mrk på bagside eller et eller andet. Vil jeg da gerne kigge lidt efter dem.
kommer ofte på lokaliteten.

-bare lige et tilbud-

mvh.retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jamen det må du da - hvis du lover ikke at grine :o)

Fliserne er ca. 19,5 com X 9,5 cm.

Jeg beklager kvaliteten af billedet, men vores digitalkamera er gået i stykker, så jeg måtte bruge vores videokamera...
Annonce
Det er tilsyneladende en Villeroy & Boch fra begyndelsen af -70erne, den skulle være let at finde, var meget populær på den tid.

Hilsen Aksel
Citat fra akselj

Det er tilsyneladende en Villeroy & Boch fra begyndelsen af -70erne, den skulle være let at finde, var meget populær på den tid.
Hilsen Aksel


Jeg ved godt dette her er en gammel tråd, men jeg står i samme situation, blot har jeg brug for grønne fliser.

Jeg har kigget rigtigt meget på nettet, og også kigget på vivildfliser.dk, men jeg kan ikke se hvordan man slipper for at sende en flise frem og betale 100,- i gebyr (det er ikke fordi det er så dyrt, men jeg vil nødig undvære nogle fliser).

Jeg er til gengæld så heldig at der ligger 2 gamle kasser hvorpå der står Villeroy & Boch - der står også informationer på kassen som skulle gøre det nemmere, men det kan sagtens være fordi jeg ikke ved hvor jeg skal lede.
Der er brugt 2 slags fliser, nogle enkelte som en bord som har 8 afrundede kvadratiske større aftegninger med forhøjning og resten med de ellers helt glatte karakteristiske små "bobler" - eller hvad de nu skal ligne.

På begge kasser står der det samme, så om det er den ene eller den anden slags af fliserne ved jeg ikke, men det er helt glatte (uden de 8 afrundede kvadratiske aftegninger), som jeg står og skal bruge nogle af.
På kasserne står der:
Art-nr. 1367
50 stk.
Glasur/Farve: 955
Nuance: 5
Størrelse 100x200mm

På fliserne står der (på nogle af dem) Dänischburg og nogle tal - det som jeg tror er vigtigt er 73, da jeg tror at det er årstallet de er fremstillet i (huset er fra 1974).

Så mit spørgsmål er: hvor/hvordan leder jeg efter dem?

Positiv hilsen
Dennis P
Tja, hvis jeg var dig, ville jeg starte med at sende en foresprøgsel til alle flisehandlere med et større lager, og evt. genbyg forretninger. Du ved jo hvad det er for en flise. Vedlæg dog et billede for en sikkerheds skyld.

Prøv også lige at sprøge dig selv om det er vigtigere for dig at du beholder de gamle fliser, end det er at du sætter nye op. For ofte så er det dyrt og besværligt at finde "antikke" byggematerialer.

Sæt evt. en købsannonce i den blå avis eller guloggratis eller lign.. Gerne som billed annonce, så folk ser den. Der er mange mennsker der har fliserester liggende fra renoveringer og ombygninger.
Hejsa,

Vi mangler 20-30 stk. gulvfliser, kvadratiske, 19,5 cm, rødteglfarvede, uglaserede, mærket TN skrevet oven på hinanden og Made in Denmark. Kan nogen hjælpe?

BP

BP

Hej Egidiussen

Fandt du nogensinde de der gamle blå væg fliser fra 70'erne? Jeg står nu efter alle disse år og mangler en stak af lige præcis de samme fliser :-)

Hilsen
Kjeld
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis