må mine gulvvarmerør bue nedad i mit nedsænkede badekar?

hej,
skal til at ligge gulvvarmerør.. blandt andet i badeværelset...
jeg har lavet en kasse, der er lavere end gulvhøjde.. deri skal der støbes cement i,, og til sidst skal min badekar være i denne.

mit spørgssmål er så,, kunne jeg trække mine gulvvarmerør nedad, i denne "kasse".. og så op igen til den normale gulvhøjde.. således de kunne komme til at varme mit badekar op.. eller er det en dum ide mht. udluftning osv...

hvis i ikke helt forstår må jeg lige tage et billede ind og poste ind idag senere.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe du har en "udluftning" (normalt din shunt eller tilslutning) der sidder højere end resten af slangen, så er det ikke noget problem. Men øh.... Jeg tror ikke at du skal regne med at det bliver voldsomt praktisk at varme dit badevand på denne måde. Det er jo ikke vildt høje temparaturer man kan/må fremføre i PEX rørene i længere tid, og så komemr der nogle issues med at RESTEN af instalaltionen jo skal have samme temparatur.. du kan ikke "lokalt" have kun 4 meter slange til at være varm. Så skal du bruge el opvarmning... Men det kan du da også gøre.... Læg en el patron i et lukket anlæg kun til badekaret, så har du god opvarmning uden følgeproblemer.... ELLER køb et kar med varmelegme indbygget.
Har købt et kar, uden varmelegeme.
men tja.. det var bare når man skulle til at lave gulvvarme.. hvis man lige kunne køre dem ned og op af forskalningen... men dropper det bare.. .. bruger bare lidt mere styrolit,, evt. suppleret med noget el-gulvvarme.

tak for jeres svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis