Hornviol/Stedmoderblomst Zephirine 1243 3730 09-04-2005 11:39 Er der monstro nogen her, som ved, hvad forskellen er på Hornviol og Stedmoderblomst? For mig at se, er de ens :? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
g.lykke 672 6670 09-04-2005 17:57 .........det er nok farven der har en anden lyd ........ kunne ikke lade være *Grin, Grin* hvornår skal der sås pralbønner ? ....god arbejdslyst......... g.lykke...........
Sniffer 1647 4440 09-04-2005 18:07 Hej Hornviol og stedmoder er meget nært beslægtede, men hornviolen er flrerårig hvorimod stedmoderen er etårig. hornviolen kan sås tidligt om foråret og igen i aug. og sep. ¨å med blomstring næste år. stedmoder sås inde i marts/april og blomstrer sent på sommeren ,men med en blomstring igen næste forår...og så er hornviolen gerne meget mindre...jeg har masser af de små skønne og også en hvid.. sniffer Sniffer
Zephirine Trådstarter 1243 3730 09-04-2005 20:42 Ahaaaaaa Takker for opklaringen! Jeg sår godt nok stedmoder om sommeren til udplantning om efteråret. Jeg synes det giver nogle dejlige tætte planter med tidlig blomstring, som har fortsat helt ind i begyndelsen af vinteren. Da jeg forleden købte 3 Hornviol planter, "faldt" jeg over frø til en Stedmoderblomst ved navn Viola Pense Green (Thompson & Morgan). Den er forskellige gulgrønne nuancer og jeg glæder mig vildt til at så den 8)
Zephirine Trådstarter 1243 3730 10-04-2005 06:59 Citat fra g.lykke.........det er nok farven der har en anden lyd ........ kunne ikke lade være *Grin, Grin* hvornår skal der sås pralbønner ? Hehe. Dit indlæg smuttede for mig igår, G. Lykke :oops: Ja hvornår var det nu det er :roll: Jo jorden skal være varm. Så du må prøve dig frem med måsen :lol: Spøg til side. Jeg "snyder" og forspirer pralbønnerne i drivhuset - jeg regner med at så dem der i midten af maj. Bønner kan så vidt jeg ved ikke lide fugt og kulde, når de skal spire, for så rådner de. Sidste år såede jeg dem sidst i maj. Du kan her se tråden fra sidste år, hvor jeg fik dem anbefalet http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=6315&highlight=pralb%F8nner