Jagtedderkopper på badeværelset

Hej med jer.

Efter vi har fået totalrenoveret badeværelse med gulvvarme og hvad der ellers hører sig til, har vi fået mange monterstore edderkopper i badeværelset. :twisted: De måler ca. 7 cm i diameter incl. ben og bare kroppen alene er godt og vel 1x2 cm. Vi slår vel en 3 stykker ihjel om dagen.
For min skyld må de gerne være der, men min bedre halvdel har mareridt om natten og tør dårligt gå i bad alene.
Men spørgsmålet er: Hvordan kan det være de pludselig er der efter en renovering, vi har aldrig haft problemet før, ej heller set nogle så store.
Kan man gøre noget for at de ikke vil være der eller :?:
Vi er ikke stødt på nogen puppe eller lign.

Hilsen Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender godt problemet, sådan er det også hjemme hos os. Vi slår dog ikke 3 ihjel om dagen, men der kommer nogen af den kaliber ind i mellem, måske 1-2 om ugen i gennemsnit.

Så jeg er også interesseret i at hører nærmere om det, især da det altid er mig, der skal være bøddel, og det er da lidt synd for de stakkels små :lol:
Hej kevin
Lad nu de små nyttedyr være i fred!!!!!!!!!
hvor tit har vi mænd ikke forbandet den tid vores "bedre"
halvdel tilbringer på at smukkesere sig ude på det lille hus.
SÅ KAN DE LÆRE DET!!!!! :evil: :!: :!:
Det kan vel virke fordrene på den hastighed hvormed de
smører,piller og pudser sig hvis de bliver overvåget,af sådan
et lille hyggeligt insekt. Ja jeg ved ikke med jer andre,men trods ,sommetider kraftige opfordringer,synes jeg ikke det har virket.
NÆÆÆ Jagt edderkoppen er og bliver et NYTTEDYR. biggrin

KH.Leo

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
De små fyre har sikkert haft gode gemmesteder før, men det nye badeværelse er de nødsaget til at løbe over gulvet. Edderkopper lever af et eller andet - det må i fjerne.

 

Sørg for at der er et lille glas, og noget papir på badeværelset, så den bedre halvdel selv kan fange "monsterene" med glasset, og slippe noget papir under så de kan komme ud i naturen (=ud af vinduet) og fange rigtig mange myg og andet kryb ude i haven.

Og så kommer biologilæreren: Jagtedderkopper er ikke et insekt, men en spindler, der for har de ikke pubber, men kokoner (et lille net med æg) De kommer så ud af æggene fuldt færdige, men bare meget små.
Vi havde en kokon af korsedderkopper i PH lampen, Det så ret flot ud da alle de små fyre hoppede ud af lampen på én gang med hver deres sikkerhedsline (selvfølgelig en aften hvor vi havde gæster). Det tog dog en helvedes tid før alle de små fættere var blevet smidt ud.

Hvis I har fuldvoksne edderkopper på badeværelset, er det fordi de bor der, sikkert under toilettet eller bag en væg. Hvis I har mordeniseret det, vil de sikkert flytte ud efterhånden. Men det vil være synd at dræbe dem, det er et meget nyttigt dyr.

Green

Citat fra green

Og så kommer biologilæreren: Jagtedderkopper er ikke et insekt, men en spindler, der for har de ikke pubber, men kokoner


...og derfor har de otte ben og ikke seks smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Lige præcis Thomas, din biologilærer ville være stolt af dig.

Har i øvrigt fanget tre pænt store jagtedderkopper i stuen og soveværelse i sommerhuset siden jeg skrev indlæget. Det er nok lige nu tiden hvor de kommer ud af vinterdvalen.

Selv personer med araknafobi kan lærer at holde af de små dyr. Forklar hyletonen meget pædagogisk hvor mange myggestik og fluer og andet kriblekrable hun (eller han) kan blive sparet for i sommerens løb hvis rovdyrene slippes løs i haven.

Hvis man sammenligner med en "grand-daddy-long-leg" i Florida er de her jo nogle søde små hyggelige og ikke mindst langsomme fyre.

Green

Det er ubehageligt og egentlig også lidt pinligt at frygte edderkopper og være til mere eller mindre venlig men dog ufrivillig morskab.

Jeg har kæmpet mig lang vej i accepten af edderkopper. Men refleksen er der, når øjekrogen fanger bevægelsen; en iskold frygt griber mig og slipper ikke, uanset jeg med fornuftens fulde brug siger til mig selv, at den gør mig ikke noget!

Grunden til, at jeg forsøger at overvinde frygten er, at det er "umuligt" at trylle edderkopper væk. De er der og de er alle vegne - og så er de jo også nyttige...

Jeg tvinger mig selv til at acceptere dem i større og større størrelser, så de små og "stankelbensedderkopperne" kan jeg faktisk være i stue med - og til nød selv fragte udenfor. Og jeg løber heller ikke længere skrigende væk, som var jeg forfulgt af den gale selv.

Det går mig på ikke at kunne forklare frygten. Men idag fik jeg måske nøglen til forståelsen foræret. Jeg talte kort med en, der havde været til et foredrag, hvor en hjerneforsker argumenterede for, at det vi idag kalder fobier er instinkter, der er nedarvet fra urmennesket. Urmennesket, der skulle overleve på en helt anden måde end vi skal idag.

Se det vil jeg se, om ikke jeg kan få noget mere at vide om - for måske ligger lige netop der den korrekte logiske og fornuftige forklaring, som kan hjælpe mig videre i at beherske min araknafobi istedet for, at den behersker mig...
Citat fra Zephirine





jamen mændene skulle da hellere nyde godt af de små spindlere, hvis det nu er nedarvet instinkter fra urmennesket,
jamen så udnyt det dog og vær familiens beskytter.

nyd de 5 minutter, hvor mængden af ordre går i stå og fruen står ligbleg i den fjerneste del af huset og lyder som en the fløjte :wink:

du har magten :twisted: i den korte stund inden ligestillingen tar overhånd igen, og du SKAL slå græsset, passe ungerne, pudse vinduerne, lave mad og på samme tid , alt imens fruen parkere sig foran spejlet.

jeg mener det er de korte fristunder som naturen gir os stakkels mænd :wink:

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis