Drivhusrengøring Zephirine 1243 3730 06-04-2005 05:57 Så er det igen på de tider, hvor drivhuset skal rengøres. Jeg plejer at bruge brun sæbe. Har nogen her erfaring med rengøring med Rodalon til udendørs brug? Tager planter som jordbær, roser og vin i drivhuset skade af det? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
bmh 121 4700 06-04-2005 14:36 Jeg bruger også brun sæbe, og det er jo det man anbefaler, så hvorfor begynde at brug noget andet, når det virker meget godt. Venlig hilsen Benny
Zephirine Trådstarter 1243 3730 06-04-2005 16:08 Jeg vil give dig (næsten) ret, Benny. Den brune sæbe bliver heller ikke skrottet. Men jeg er ikke ret gode venner med rillerne i aluprofilerne. Jeg skrubber og skrubber for at fjerne det grønne i dem - og er alligevel aldrig helt tilfreds. Sidste år hamrede jeg i kampens hede pegefingeren ned i en glasclips og det kan jeg mærke endnu, selvom den nu endelig er fuldt funktionsdygtig igen Derfor fik jeg den fikse idé, at jeg måske kunne komme en Rodalon opløsning på sprayflaske og forbehandle aluprofilerne dagen før sæbevasken.
bmh 121 4700 06-04-2005 20:06 Ja jeg kan da godt se at det er et problem hvis man ødelægger sine fingre hvert år . Når jeg renser mit drivhus, kommer jeg brun sæbe og vand i min ukrudtsprøjte, og så får hele drivhuset en ordentlig omgang, det får så lov til at sidde et stykke tid, og så renser jeg drivhuset med min højtryksrenser, en højtryksrenser er faktisk ikke særlig dyr mere, jeg har set dem helt ned til 500 kr. og til sidst får det lige en tur mere med med vand og sæbe, som jeg så lader sidde på. Venlig hilsen Benny