Gødning til "fornyet" tjørnehæk?

Jeg har i sidste weekend klippet vores gamle tjørnehæk ned til sokkeholderne (der står nu en række 25 cm høje stubbe!), da jeg har læst, at man på den måde kan få den til at gro forneden igen - før var den fuld af huller, var helt bar på den ene side og havde så en top, der groede vildt og lystigt til begge sider.

Spørgsmålet er så, hvordan jeg giver stubbene de bedste betingelser/chancer for at komme sig? Skal de have gødning? Hvilken slags? Hvornår? Skulle jeg have ladet være med at skære dem ned? biggrin

Det skal tilføjes, at hækken muligvis (sandsynligvis) er 60-70 år gammel.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror såmænd bare, den skal have en all-round gødning, f.x. NPK 21-3-14. Det korrekte er selvfølgelig at få lavet jordbundsundersøgelse......

Har selv en naur, som formentlig er 60 år gammel - blev af gartneren anbefalet at gøre nøjagtigt det samme som dig (men møder voldsom modstand på hjemmefronten). Han anbefalede mig at gøde lidt, men ofte - for væksten bliver helt tosset pga. det store rodnet.

Mvh.

Jan R.
Ok, så vil jeg finde noget "tynd" gødning til hækken smile Vi (og ikke mindst vores nabo) har også været lidt tøvende med sådan at skære hele hækken væk, men nu har vi som test valgt at beskære på den side af grunden, der vender ud til vejen. Hvis det så går fint vil vi prøve at overbevise naboen om, at det er en god ide - der er jo heller ikke meget ved en hæk, som man trods en tykkelse på 75 cm kan kigge lige igennem!

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis