Nem aftensmad?

Nu har jeg spildt en halv times tid på at rode rundt i opskrifter på aftensmad. Og jeg må så erkende, at jeg har hang til mad, der kræver noget tid at lave...

Imorgen lover de knaldhamrende godt vejr - og det skal ikke spildes ved "kødgryderne", så jeg ender vel med pølser/spaghetti eller pizza fra fryseren. Men det passer mig absolut ikke - det må ligesom godt være lidt velsmagende ovenpå udelivets gerninger.

Hvad serverer I, når tiden til madlavning er knap?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Andebryst - optøet, salt og peber efter smag - 10 min. først på skindsiden ved god varme i første ½ minut derefter snurren og så 10 min. på den anden ved snurren. Pakkes ind i staniol minus skindsiden og hviler i 5-10 min. og skæres i tynde skiver. Skøn mad og lettere rosa uden blod og et godt sprødt skind.

Mvh. JørgenE
Jeg tager et stykke bagepapir og lægger forsekllige frosne eller friske grønsager på. Oven på grønsagerne lægger jeg en lakse steak, et kyllingebryst, eller anden fisk.
Herefter tilføjes en smørklat og salt & peber

Bagepapiret lukkes ved at de to af siderne samles og rulles sammen og enderne bukkes ind under pakken. Pakken lægges i et ildfast fad og så i
ovnen i ca. 30 min ved 180.
Hertil serveres flutes

Hurtigt, nemt og smager godt

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
I går hvor hele dagen blev brugt i haven stod den på:

Et par kyllingefiletter skåret i tern og stegt på panden.

På med en dåse kokosmælk og lidt saft fra en dåse ananas. Lidt frosne majs og ærter samt kogte ris fra dagen før. Smages til med salt og peber. Varmes op i 5 minutter. Server anansstykkerne og evt. et flutes til.

Samlet tidsforbrug 10-15 minutter.
Citat fra JørgenE

Andebryst - optøet, salt og peber efter smag - 10 min. først på skindsiden ved god varme i første ½ minut derefter snurren og så 10 min. på den anden ved snurren. Pakkes ind i staniol minus skindsiden og hviler i 5-10 min. og skæres i tynde skiver. Skøn mad og lettere rosa uden blod og et godt sprødt skind.


Muuuuuuums biggrin Det var sagen ovenpå sejren over 1 hyld og 1 ahorn på 2-3 år (selvsåede :evil: ) samt stubben fra en eller anden stedsgrøn busk, som fulgte med ejendommen. Og så er bedet til morgenfruerne jo samtidig blevet gravet igennem :lol:

Jeg er fuldkommen enig JørgenE, så tusind tak for redningen fra pølserne!

Hvis vejret er til det imorgen, står den vist på den indpakkede laks...

Tak for de foreløbige ideer - og flere er velkomne!
Hvis du kan tage BBC Prime; så har de et program der hedder
Ready, steady, cook. Koncepet er at der skal laves mad på 20 minutter. Meget lærerigt program.

Se det næste gang du er syg eller af anden grund er tvangsindlagt foran fjerneren.

Ellers - noget kød i strimler, lynhurtigt i en stegepande, og så en gang frosne rodfrugter (kan købes i Spar) smages til med kryderurter og noget sødt kryddersovs, HP curry eller søs chillisovs. Det tager 8 minutter med et gasblus, og 12 med almindelige elplader (vi har taget tid).

Jeg skal prøve det der papir mad, det lyder spændende, og hurtigt.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis