Fra skrot til slot - TV3

Claus handyman lavede en gipsafstøbning af en konsol i denne uge i FSTS. Var der nogen der fangede hvad det der gummiagtige hed som han brugte.

Hvis der også er en forhander ville det være dejligt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så udsendelsen, mener faktisk ikke at han nævnte gumminavnet.

Lagde mærke til, at han ikke lavede konsollen i gips, men i det stærkere Keramin.

Da jeg selv har interesse i at lave en gummiform til støbning af andre emner, har jeg selv jagtet løsningen.

Det du søger er silikone- eller latexgummi (begge er 2 komponent) det går under formgummi eller formmasse i daglig tale.

Latex er den billige version (ca. 100,- + moms pr liter) der kan støbes "gips" ting i.

Silikone versionen (ca. 225,- + moms pr. liter) er noget dyrere, men der kan man så også støbe tinfigurer i uden formen går i stykker.

Det kan fåes hos alle gængse hobby/håndarbejdsbutikker f.eks. Fredensborg Indkøbscentral.

Mvh.

René

Et sted som "Bruno Johannsen procesteknik" har de også forskellige støbe materieler.

Men om han kun vil handle med firmaer ved jeg ikke.

www.brunojohannsen.dk

Han har forskellige typer med forskellig hårdhed. Stor hårdhed giver en stabil form hvor det er let at understøtte, og ikke mulighed for de vilde underskæringer i det støbte emne.
Blød materiale giver stor mulighed for underskæringer og stiller større krav til din forkasse du støber i.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis