Nedadhængende plante til træstub

Hvor var det skønt at gå og rydde op i haven idag biggrin Der er masser af timers adspredelse i den retning. Jeg fik bl.a. begyndt at fjerne nogle (og mange er der) fæle vilde brombær. De gror ved stubben fra det smukke, gamle asketræ, som måtte lade livet for 6 år siden.

Stubben står på en lille forhøjning ved drængrøften og har en diameter på ca. ½ meter/omkring 30 cm. høj. Den bliver hvor den er - 1½ meter fra det nordøstlige hjørne af garagen.

Idag fik jeg så den (vanvittige) idé, at den måtte kunne udhules lidt og tjene som blomsterkumme for en plante, som skulle hænge nedad stubben og forhøjningen.

Men det skal jo altså være en plante, som kan klare sig med meget lidt sol (både bygninger og bevoksning i nærheden stjæler det meste af solen der). Og jeg er fuldkommen blank for idéer.

Har I nogle forslag?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kom idag til at tænke på en vildvin, jeg engang så. Den var enormt flot, rød om efteråret. Og jeg spekulerede over, om den måske kunne bruges...

Er der nogen her, der har vildvin i haven og kan fortælle lidt om den?
Jeg har prøvet at plante en klematis i en lidt udhulet stub, og det gik ikke så godt cry

Jeg har godt nok også plantet den på "vores" egerns yndlings-spise-nødder-plads, så jeg ved ikke om den har en finger med i spillet.....
Men jeg er også på udkig efter noget andet godt at plante der, så jeg følger denne tråd interesseret :wink:

Sniffer - kan du lægge et billede ind af sådan en Rådhusvin ?

Hilsen
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Hejsa
Jeg forstår da godt at en clematis ikke vil gro der.. :lol:
Clematis skal ha "fødderne" i skygge og "hovedet" i sol +god fugtighed og det er vist ikke nemt ligeder, men iøvrigt en dejlig "skulptur" du har.
Jeg skal forsøge at finde et billede af Rådhusvinen
Sniffer

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Hejsa..
Ved nu ikke lige om den vil gro i din træstamme og sådan en kan jo meget vel blive STOR...
Jeg har Rådhusvin på "lager" den er meget smuk..vil du ha en??
Sniffer

Det kan du tro, jeg gerne vil!

Ligner Vildvin og Rådhusvin ikke hinanden en hel del?
Citat fra Sommer


Jeg har godt nok også plantet den på "vores" egerns yndlings-spise-nødder-plads, så jeg ved ikke om den har en finger med i spillet.....


Hvor ser det dog "uforskammet" hyggeligt ud med de to rødtoppe, Sommer :wink:
Hejsa..
Jo det gør de...aner ikke om det er samme plante der bare kaldes forskellige navne....
sniffer

Sniffer  
Citat fra Zephirine

Citat fra Sommer


Jeg har godt nok også plantet den på "vores" egerns yndlings-spise-nødder-plads, så jeg ved ikke om den har en finger med i spillet.....


Hvor ser det dog "uforskammet" hyggeligt ud med de to rødtoppe, Sommer :wink:


Jamen, de er også bare så skønne hug.gif Den ene er født i vores have og har været her lige siden - nu har den vist fået en lille kæreste som der også kommer her dagligt og får nødder biggrin

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Citat fra Sniffer

Hejsa
Jeg forstår da godt at en clematis ikke vil gro der.. :lol:
Clematis skal ha "fødderne" i skygge og "hovedet" i sol +god fugtighed og det er vist ikke nemt ligeder, men iøvrigt en dejlig "skulptur" du har.
Jeg skal forsøge at finde et billede af Rådhusvinen
Sniffer


Hmmmmm - så kan jeg vist godt frikende egernet - det var vist mine botaniske evner der var lidt tvivlsomme :wink:

Den der rådhusvin er godt nok flot.... Men er den ikke voldsom for en træstub ? Vi har en noget tykkere træstub vi også skal have dekoreret, men den er knap 1 m høj (måske lidt mindre) og 30-40 cm i diameter.
Vil du mene at sådan en Rådhusvin kan gro der, eller vil hele haven vokse til i vin :lol:

Og UNDSKYLD Zephirine, at jeg sådan blander mig i din tråd :oops: jeg synes bare det ville være lidt fjollet at starte et nyt emne om det samme - jeg håber det er ok.

Hilsen
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis