Myrelokkedåse

hej
Den 30 marts var der i fjernsyns udsendelsen Rabatten en opskrift på hvordan man selv laver en myrelokkedåse, men da det ikke er godkendt af miljøstyrelsen er det ulovligt at bruge til bekæmbelse af myre, og opskriften er derfor ikke på rabattens hjemmeside mere, er der måske nogen her som har opskriften. Jeg vil naturligvis ikke lave lokkedåsen, men ville bare gerne have opskriften :oops:
Venlig hilsen
Benny
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg søgte i søgefunktionen på MYRER, og der kon ret mange gode råd, bla en opskrift på billig myregift (skrevet 03. april 2000)

4 spiseskef. honning
1 speseskef. vand
1 teskef. BOAX

Jeg har ikke prøvet den selv....

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Er der ikke en venlig sjæl med hurtig netforbindelse, som kunne se udsendelsen på nettet og genskrive opskriften for alle os, der er interesseret, men som desværre sidder med 56K-forbindelse?

Mvh Allan
Har lige været inde at kikke, det aktuelle afsnit er fjernet fra

udsndelsen. Det ville ellers være smart at blande det selv. det

er urimelig dyrt at købe.

Kris.
Hej med jer.
Jeg har været inde og se udsendelsen, og det laves meget nemt på følgende måde, en teskefuld honning og en knivspids myregift, af det man kan røre op i vand, det blandes og man kommer det så ned i en lille dåse med en lille åbning så kun lige myren kan komme ind. Men husk nu det må ikke bruges, og jeg har heller ikke selv brugt det. :oops:
Venlig hilsen
Benny
der må være afgift på myrelokkedåser herhjemme - 2 koster 80,-
I Tyskland kan man købe 2 for 20,- (3 for 30,-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis