min peugeot og det sindsyge bremselys....

Det er ikke altid den er gal... men alt for ofte når jeg slukker bilen fortsætter bremselyset med at lyse...

Først troede vi det var knappen/relæet v/ pedalen den var gal med, men det er det ikke - derimod viser det sig at man kan slukke bremselyset ved at ta' sikringen til centrallås og kabinelys

bil: peugeot405 st.car '95

er der nogen der har nogle gode råd...

Hvad siget i til min teori om at der er et sted ledningerne er blevet slidte og der er opståedet kontakt imellem centrallås/kabinelys og bremselysets ledninger.... der er vel altid strøm på kabinelys & centrallås er der ikke?
måske er det der hvor de går fra bagklap til taget.... kom med et bud - jeg er desperat og har ikke meget lyst til at besøge peugeot værkstedet med det her problem...

- gid jeg var mekaniker... :-) Så ville jeg gå og nusse om min bil og nyde alle de penge jeg sparede.....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du hækspoiler med bremselys i ?

Mvh Cirkelinedk

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
1: er det alt bremselyset? (bremselyset i bagruden og i lygterne)

2: lyser det engang i mellem når du køre?

3: er bremselyset forsynet med konstant +12V og at kontakten bryder stellen?

Jeg er ikke mekaniker, men det kan lyder som om der er flere ting galt.

4: hvordan har du fundet ud af det ikke er kontakten ved pedalen, der er defekt?

Kom med lidt mere info, så skal jeg prøve at komme med det forslag..

5: centrallåsen, er den eftermonteret?
Hej!

-Håber du får styr på problemet-
Lyder til at her er en kvalificeret spiller på banen.

Kan desværre ikke hjælpe, men ved dog at din peugeot ikke er stelstyret.
Så er du fri for spekulere i de baner.

mvh. retro04 /junior.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

bremselyset lyser konstant.
alle tre lys lyser hele tiden, men når jeg ikke har strøm på kabinelys og centrallås virker alt som det skal.

Jeg er næsten sikker på at bremselyset er kommet i kontakt med centrallåsen et eller andet sted, da der jo hele tiden er strøm på centrallåsen...

der er vel ikke strøm på kabinelysets ledninger hele tiden? er der?

- gid jeg var mekaniker... :-) Så ville jeg gå og nusse om min bil og nyde alle de penge jeg sparede.....
Annonce
centrallåsen har altid været der, da der er sådan en bipper på nøglen...

- gid jeg var mekaniker... :-) Så ville jeg gå og nusse om min bil og nyde alle de penge jeg sparede.....
jeg vil tro at kabinelyset er stel styret... Hvor der kommer stel fra kontakten når du åbner døren...

Så der er spænding på ledningerne hele tiden... men der er for stor modstand i kabinelyset til at levere strøm til bremselygterne... Men mindre de kun skal have et signal og får fødestrømmen direkte fra batt.

Du er nok nød til at følge dine ledninger, for at se hvor det går galt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis