Symaskine - hjælp-

Hej
Jeg sidder og roder med vores symaskine. Jeg er igang med at sy nogen af konens bukser op i sømmen.
Når jeg har syet dem op, er ydersiden pæn, men bagsiden ligner en fugle rede. Der er store løkker og det hele er nemt at trævle op.
Hvor i alverden retter jeg på den indstilling.
Maskinen er en Eva 2418. Den er sat til lige ud syning valg A og længden af stikkene står midt imellem 1 og 2.
Jeg har prøvet at vende undertråden den anden vej.
Jeg har prøvet at justere på den/det lille hovede over nålen midtsvejs oppe, der hvor tråden går 360 gr. rundt om (det er muligt at justere for trådtykkelsen).
Jeg har renset op i huset under maskinen (undertråden) så der ikke er noget der, der skulle kunne drille.

Jeg har ikke den store erfaring med maskinen, men indtil videre har det altid været pænest når jeg har lavet noget zig-zag. Det er aldrig lykkedes mig at sy noget pænt lige ud.

Hjælp please, ingen hygge førend de er lagt op.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej Jeg sidder og roder med vores symaskine. Jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej green
du har ret, det var konens bukser jeg kæmpede med.
Jeg løste problemet og synes at jeg var så god at jeg kastede mig over et par af mine egne bukser. Det fik jeg ikke fortalt og det var desværre dem jeg fik olie på.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hvad er probemet :?:

Olie på benklæderne kan fjernes ved at smørre et grundigt lag opvaskesæbe ud over olie pletten så det er godt gennemvædet af sæben, lad det ligge en halvtimes til og vask så benklæderne ved 60 grader i masinen uden brug af anden sæbe end det der allerede er på benklæderne og drop også skyllemidlet :!: (Bemærk det kan kun gøres med bomuld o.l. er der kunststof i en mængde der overstiger 30 % kan du ikke gøre dette )

V.h Håndværkeren smile
Jeps det er rigtigt, men hvis bukserne er lyse er det ret vigtigt at du bruger opvaskemiddel uden farve, ellers får du bare en lyserød eller grøn plet i stedet for olien.

Green

ja det kan jo være praktisk nok, at få fastslået hvem der har bukserne på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis