Træterasse på sten

Hej

Jeg har efterhånde overtalt mig selv og kæresten om at vi skal have en træterrasse i stedet for vores (ikke så kønne) sten terrasse.

Vi har kun ganske lidt plads op til under siden af terrassedøren, så vi har ikke så meget at gøre godt med. Jeg ønsker ikke at grave hele haven op, men blot at lægge den ovenpå stenene.

Hvordan gør man dette? Er det nogen med erfaringer?

Jeg havde regnet med at lægge nogle 25 mm strøer og 25 mm terrassebrædder ovenpå, og lave det hele i høvlet tryk imp træ.

Som afslutning ville jeg male det.

Hvad siger I ?

PS: Det er ikke mig der har lavet det murer-gørdetselv-helvede på vores tilbygning. :shock:
Hej Jeg har efterhånde overtalt mig selv og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra marla05

Ikke meget andet end hvad der er blevet skrevet, vi brugte også almindelige lægter som strøer, disse blev understøttet af plastickiler (temmelig dyre...) således at vi var sikker på at var det fald der skulle være, og det gjorde det også nemt at ligge dem vandret i den anden retning. Kilerne blev sømmet fast ved lige at knalde et søm gennem siden på lægten og gennem kilerne. Dette er kun nødvendigt på de yderste kiler.


Hvordan gennem siden på lægten ?? Jeg er ikke helt med. Slog du dem skråt ned igennem for at fastholde kilen.

I brugte ikke murpap?


PS: Dejligt hus i har jer! Flot 1. sal du har lavet !
Det lyder meget fornuftigt, men istedet for maling synes jeg du skulle begynde med trætjære, så er dit træværk godt beskyttet og du kan altid male senere. Ja rigtigt murværket er ikke pæn, men det kunne pyntes gevaldigt op med en gang vandskuring og maling. Det ville være let inden lægning af terasse
Hej Erik - du skal måske lige bemærke at dette indlæg er næsten 2 år gammelt ... Så når du svarer så er det måske ikke så aktuelt længere :-)

Mvh.
Mugge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også