Ludbehandling af loft - skal skyggelisterne 'afmonteres' ?

Hvad er mest korrekt at gøre når et træloft med skyggelister skal ludbehandles :

Ludbehandle med skyggelister på, eller 'afmontere' skyggelisterne, og ludbehandle dem hver for sig for nemmere at kunne komme helt ind i hakker og kroge, for derefter at sætte skyggelisterne på igen når det hele er tørt ?

Thomas

Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm du svarer jo næsten selv på spørgsmålet ;o)

Jeg har selv lige pillet mine skyggelister ned af samme årsag, for at få det bedste resultat,- og er også af den overbevisning at det alt i alt gør arbejdet nemmere i sidste ende, når der skal ludes der hvor listerne var.

Mvh Jan
Hej

Enig med Jan. Ned med listerne, den minimale tid du bruger på det er godt givet ud. Resultatet bliver meget bedre.

mvh Anders
Citat fra AndersKruse

Enig med Jan. Ned med listerne, den minimale tid du bruger på det er godt givet ud. Resultatet bliver meget bedre

Dejligt at få konstateret at ens formodning deles af flere end en selv smile

Problemet her i "hytten" er så at det (halvgamle malede) tapet meget sikkert vil hænge fast i skyggelisterne hvis de tages ned da tapetet ikke er sat 112% præcist op, og der er ikke lige umiddelbart planer om at sætte nyt tapet op.

Tanken var så at skære tapetet fri af skyggelisterne med en hobbykniv, men.....er der nogen bedre løsning end denne ? F.eks. tænker jeg på om det var bedre at bruge en varmepistol, og så simpelthen varme det gamle klistre op, så der slet ikke skulle skæres. Men er det at "skyde gråsspurve med kanoner" ?

Thomas
hej igen

uden at have set tapetproblemet vil jeg tro at en hobbykniv er fuldt tilstrækkeligt.

mvh Anders
jeg skal til at "lude" mit loft i morgen,- eller det er noget med endnu mere ekstra hvidt i. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht penselstrøg mv,- jeg tænker på om der kommer striber hvis man kører oveni det gamle strøg osv.

Har også en ide om at jeg kan sprøjtemale det med luden?? Nogen der har erfaringer/kommentarer. Vægge osv skal alligevel males efterfølgende.

mvh jan
Annonce
............ja du skal være opmærksom på din pensels kvalitet , hvilket for mit eget vedkommende vil sige at kun en håndlavet Guldberg 75 eller100 mm fladpensel kan bruges ,
arbejdet kan ikke gøres med pensel af dårligere kvalitet

sådan er det bare !!! og god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra jancar

jeg skal til at "lude" mit loft i morgen,- eller det er noget med endnu mere ekstra hvidt i. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht penselstrøg mv,- jeg tænker på om der kommer striber hvis man kører oveni det gamle strøg osv

Husk at ludbehandling skal foregå vådt-i-vådt, eller kommer det til at se frygteligt ud! Desuden er der også forskel på de forskellige mærker inden for lud, vi gik ud fra at det sådan cirka var ens, men det nye lud som vi har købt til gangen har et meget mere lyst skær, end hvad jeg ellers kender til lud.

Thomas

Thomas
jeg gjorde det med pensel. Ved nu ikke om den var af den foreskrevne kvalitet, men den var ok. Min sprøjtepistol kunne "stadig huske" at jeg havde brugt den til at undervognsbehandle bil med, så lod være med at bruge den pga riskoen for at komme til at undervognsbehandle mit loft forskellige steder.
Resultatet med pensel blev rigtig flot. Der blev godt nok ikke brugt nær så meget som der stod på dunken, men overvejer at give det en gang til. Skal lige tjekke det i morgen. Jeg sørgede for at glatte/fjerne pletter/streger med lette strøg efter hver påføring.

Mvh Jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også