væghængt toilet

Igen et spørgsmål fra den uerfarne smile Vi har et gammelt væghængt ifø toilet, som vi gerne vil have skiftet, da den "løber", men kan man vælge hvilket som helst væghængt toilet - eller skal man finde nogle bestemte mål på det gamle, så det passer :oops: ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ganske sikker på du må fortælle lidt mere om dit gamle væghængte toilet for at få et svar !!

Ud over at det er et IFØ findes deres toiletter jo i mange forskellige modeller...

Jeg husker at de på et tidspunkt lavede nogle væghængte med cisternen ude i rummet.

Idag er et væghængt toilet typisk med cisterne og teknik indbygget i vægen. Og selve kummen ophængt på et stativ der ligeledes sidder i vægen.
Det er også derfor man ofte ser toiletter hængende på en "teknikvæg" hvor der er en plade øverst, hvilket kan give adgang på et senere tidspunkt hvor reperationer er påkrævede.

Men mon ikke du kan få hjælp hos importøren af Ifø http://www.maxsibbern.dk/

MVH Njord
Tjah -jeg ved ikke informationer, jeg kan komme med. Dette er et toilet, hvor det faktisk er som et almindelig toilet med træk og slip på selve toilettet og ikke i væggen. Det må vel mere være at diameteren skal være den samme som den gaamle, hvor den er monteret på væggen.
Så er den model du har en model med udvendig cisterne.
Altså et fuldt fungerende toilet der blot er hængt op på vægen, modsat de fleste der står solidt på gulvet.

Jeg tror ikke der er mange der producerer den slags toiletter mere.

Men kontakt din lokale jernhandel ( Sanistål eller lignende ) de vil sikkert kunne svare på om det er mjuligt at finde et toilet med samme funktioner som det du har.

De fleste moderne væghængte ( alle dem jeg lige kender, og jeg arbejder med udvikling af toiletsæder til hverdag 8) ) Er med teknik, cisterne og skylle dosering, monteret inde i vægen. Og en sådan model kan du jo ikke anvende direkte, du skal så lave enten en teknikvæg med plads til den nye cisterne, eller du skal bruge et alm gulv toilet. Med det almindelige gulv toilet kan der nok blive problemer med at finde et hvor du ikke skal ændre på afløbsforholdene da du jo har afløbet siddende i selve vægen.

Men spørg hos din lokal sanistål afdeling, og jeg tror de vil kunne hjælpe dig. Det vil måske være bedst at du tager et billede med så de kan se hvilken model der er tale om.

Du kan også prøve at kontakte importøren for at høre om de har muligheder med deres nye modeller, eller om de evt har en gammel velgemt model liggende.. Alternativt er jo at opsøge nedbrydningsfirmaer for at se om de skulle hae et nedtaget eksemplar stående.

MVH Njord
Hej,

njord, den side du henviser til, har link til ifö's hjemmeside viser de modeller ifö har til vægophæng, MED integreret cisterne.

Prøv at gå via "ifö" øverst til venstre, gå via "produkter", "toiletter", "cera", og vips er der indtil flere modeller at vælge imellem.

mvh JSJ

Mvh Jan Steen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis