Hjælp - legetårn til ungerne

Kære alle lds´ere

Jeg søger lidt hurtig inspiration til udformning af et legetårn til ungerne.

Jeg har tre drenge på 2, 4 og 6 år, og nu har deres mor lovet dem et legetårn med rutchebane, gynger m.v. her til foråret. I ungernes verden er dette i morgen eller senest i påsken.

Jeg kunne købe et færdigt tårn i J&F, Bauhaus eller lignende, men jeg synes, at der er lidt for meget samle-det-selv over dette. Er der derfor nogen der har nogle gode links, billeder eller evt. tegninger jeg kan bruge til inspiration.

Jeg går efter en løsning der liger det man finder på naturlegepladser (fx kalmarbrædder) - men det er mere kosmetisk.

På forhånd tak for alle Jeres input!

Hans
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan

Rigtig godt link - jeg er bestemt meget obs på sikkerheden, og her er rigtig mange gode oplysninger.

Problemet er netop, at der er så mange muligheder - det er jo lidt ærgerligt at bruge hele påsken på at bygge noget, og så senere finde ud af, at der er en masse ting der skulle være anderledes......
Hej Hans !
Nu er det jo slet ikke dig der har lovet "ungerne" et legetårn eller lignende. Det er jo moderen der fået det "GODE" indfald :lol:
Så nu syntes jeg at du skal tage "Aberne" med på Bakken i hele påsken, og på vej ud af døren, kan du jo henkastet men tilstrækkeligt højt sige, biggrin Nå jamen så er det en aftale skat, at når vi kommer hjem på Søndag så har du et rigtigt flot tårn til os. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops:
Det kunne måske lære Fruen at orientere dig inden ungerne bliver indraget i planerne.

V.h Håndværkeren smile
Helt rigtigt - men hun får lov til at stå for den efterfølgende behandling!

Jeg har købt en ordentlig bunke træ, bolte m.v., så jeg regner med at gå i krig i morgen, når det også er påskeferie for mit vedkommende.

Mon ikke det nok skal blive godt - selvom det ville have været rart at have fået lidt inspiration fra andre der havde stået i samme situation eller på anden måde havde gjort sig nogle erfaringer.

Men i løbet af foråret når tårnet har været "leget godt igennem" kan jeg forhåbentlig bidrage hvis andre står foran sådan et byggeri.
Jeg skal forsøge med nogle billeder.....
Hej Hans.
smile smile smile
Hvis du nu kunne få 15 minutters fred, kaster du dig ned på gulvet med en af ungernes biler og går lidt i barndom, prøv så at forestille dig hvordan det nu lige var du kunne ønske dig sådan en Borg / Fæstning da du selv var i den alder. Det må være noget man kan gemme sig i have sin hemmelige hule helst noget hvor der også er mulighed for at komme lidt til vejrs for at se om der skulle være noen "fjender" indianere / bussemænd o.s.v. :!:
En rutsjebane er nok heller ikke at foragte men ikke for stejl, en kran til at hejse saftevand og andet guf op med. en god gynge. Det der er væsentligst er at legeredskabet kan lære ungerne nogle spændende ting udvikle deres "Tante sofie" det skal også være et lege redskab hvor det enkelte barn ikke er afhængig af om de andre vil være med.
Se det her skal bare se som en vejledning. :? Men prøv aligevel at kaste dig ned på gulvet og drøm dig ind i din barndoms verden, din kærès komentarer skal du bare overhører, du ved da at sådan noget har "tøser" da ikke forstand på. ÆV BÆV BUSSEMAND, SURE TÆR I SAFTEVAND !! :lol:

V.h Håndværkeren smile
Hej Håndværkeren

Lige præcis det jeg søger. Hvad vi ikke har leget af ting og sager (sørøver, zoologisk have, cirkus og meget mere). Jeg planlægger to tårne forbundet af en "bro". Den store er meget glad for at klatre, så der bliver en lille klarevæg. En sandkasse under det ene tårn og en købmand i den anden ende + selvfølgelig rutchebane, en alm. gynge og en svinggynge. Den med hejseværket er alletiders idé - den bliver indarbejdet i projektet.
Hej,

Det er ikke et tårn, men jeg synes selv, at det ser ret godt ud og børnene elsker det.

CLaus
Hvad bør man bruge af træ til den slags? Er det ok med trykimp.? Det vil jo umiddelbart være det mest økonomiske, men er det fyldt med for meget skidt?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis