Hvordan fjernes blød fuge?

Hej.

Skulle der være nogle her som har en rigtig god ide til at fjerne "gummifuge" på murværk.

------------------
Poul Erik

PE

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Poul Erik

En vinkelsliver med påmonteret kopskive gør underværker!! smile

Hvis det er en siliconefuge kunne du prøve siliconefjerner, men ellers er der bare det mekaniske tilbage såsom kniv, rensesvamp o.l.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej Orla.

Kan du beskrive den kopskive lidt nærmere?
Er det en blød eller hård skive.
Kan du huske hvad det hedder det som kan opløse siliconefuge med?

------------------
Poul Erik

PE

Hej Poul Erik

Det med kopskiven var en joke. Det er en kopformet slibesten til vinkelsliber som jeg bruger til at fjerne grater og kanter på betongulve med (de murere, de murere, AAARRGHHH), den tager simpelthen et stykke af murstenen.

Siliconefjerneren som jeg omtaler hedder(hold nu fast): SILICONEFJERNER smile, jeg købte en tube fordi jeg selvfølgelig ikke kan drive min forretning uden at have en sådan på lager, men efter 2 - 3 år har jeg ikke fået hætten skruet af, og den er nok heller ikke til at finde på lageret, men den kan købes på byggemarkedet.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Tusind tak Orla.
Jeg må så nok igang med kløerne for at få det klistrede skidt af væggen.

Håber snart jeg kan snørre en tømrer/snedker med en gang "kørnerprikker"
(ved ikke om navnet er stavet rigtig), men du ved med garanti hvad det er, selvom navnet måske ikke er stavet rigtig.

Vi tales ved.

------------------
Poul Erik

PE

Kørnerprikker var dem man sendte lærlinge ned efter ik'? smile

Mvh
ThomasB

Hej Thomas.

Jo kørnerprikker, men også nøglen til svangerskabet sender man lærlingen hen til sekretæren efter, hvad sker der så biggrin

------------------
Poul Erik

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pev (den 26-10-2002).]

PE

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis