Hvornår er det forår?

"Så er det forår", sagde kalenderen den 1. marts 2005. ½ time efter at jeg var stået op, meddelte 1.a's telefonkæde, at skolen var lukket p.g.a. snestorm...

Idag er det forårsjævndøgn (nat og dag er lige lange) og mit biologiske, indre ur satte pludselig kl. 7 gang i en ordentlig omgang rengøring. Så ifølge det, er det vist den første forårsdag :wink:

Sædvanligvis plejer jeg at fornemme forår, når markerne damper.

Men da der nu ikke er en officiel definition på, hvornår det er forår i Danmark, så tænkte jeg, at det egentlig kunne være sjovt at høre:

Hvornår mener du, at foråret starter?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må vist være den dag, juletræet taber den sidste nål :lol:
Forår i Danmark;

Når gøgen kukker fra træernes top,
og pigerne lægger då**n op.
når græsset gror på de grønne enge,
og pi**en står på de gamle drenge.¨
Så er det forår i Danmark.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
det er skam forår lærken synger højt på himlen over vores marker her og påfuglende i buret yngler på liv og løs så tro mig det er forår her biggrin
Gråspurveparret er ved at istandsætte sin vante redekasse på vores terrasse og solsorten kværner og 2 hanner besætter præcist hver sin halvdel af naboens tag og synger smukkere og kraftigere end den anden, for at overbevise at netop han er den rigtige mage.

Trods nattefrost er DET foråret der er kommet!

Mvh. JørgenE
Fårår det er når vejene ikke laengere er lukket på grund af snedriver :lol:
Men er lukket på grund af vejarbejde cry

Karsten
Annonce
I nogle lande definerer man starten af foråret som forårsjævndøgn, så Zepherines indre ur er altså ikke helt ved siden af.

mvh
Torben
Apropos. Det er dog utroligt så meget grønnere græsset ser ud indefra, når vinduerne bliver vasket her i det dejlige (dog kølige) forår... :oops: :lol:
Det er forår, når man ikke ved, om man skal cykle afsted til arbejde i vinterjakken eller sommerjakken :?:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også