Male betongulvet i kælderen

Hej,

Vi kunne godt tænke os at give det "rå" betongulv i vaskekælderen en gang maling, så vi kan gøre ordenligt rent (støvsuge, vaske gulvet). Hvad skal jeg være opmærksom på? Er der nogen anbefalinger af type/mærke/leverandør?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
njah - kommer an på ambitionsniveau.

Min erfaring er, at en grundig afrensning (grundrens), vandtætning (vandex) efterfulgt af to-tre gange urethanmaling virker godt.

Har du ikke fugt i kælderen, er vandex'en overflødig - men det er nemmere at gøre før man maler.

Har brugt Urethanmalingen fra Jem&Fix - producent og konsistens magen til Flüggers.......

Mvh.

Jan R.
Jeg ved ikke hvordan priserne er i Danmark, men her er der tit tilbud paa keramiske fliser i byggemarkedet. Med de billige fliser koster det faktisk de samme som betongulvsmaling, og det ser meget bedre ud.

Karsten
Citat fra KarstenCan

Jeg ved ikke hvordan priserne er i Danmark, men her er der tit tilbud paa keramiske fliser i byggemarkedet. Med de billige fliser koster det faktisk de samme som betongulvsmaling, og det ser meget bedre ud.


Jeg ville også meget hellere fliser -- men hvis jeg skal til at rette gulvet op til fliselægning, ryger der mindst 2cm af rumhøjden. Og allerede som tingene er nu, skal jeg bøje mig for at komme under rørene i loftet. Så hver eneste cm jeg kan spare, tæller! biggrin
Hej Majkat,

Ja det er saa prisen man maa betale for at vaere høj og flot :wink:

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også