Farvelaser - hvad skal jeg vælge?

Inden jeg springer ud og køber en farvelaser printer, vil jeg lige høre om du evt. har scannet markedet for hvad der er et godt køb mht. indkøbspris, kvalitet og forbrugsstoffer.

Det skal være en laserprinter og den skal kunne printe farve !

Tak for hjælpen.

Lars

-------------------------
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For et halvt års tid siden stod jeg i samme situation, og havde lidt forelsket mig i en HP farvelaser. Den lokale "butiksnørd" ville meget fraråde at købe en farvelaser hvis det havde noget med billeder at gøre. Opløsningen på laseren var alt for lille og den var alt for langsom. Hvad pris på print og hastighed angik havde HP en "business model" til en meget rimelig pris der var laseren langt overlegen.

Såfremt tingene har ændret sig ret meget i mellemtiden er jeg da helt klart med på en "lytter".

P.S. resultatet af mine anstrengelser dengang blev at jeg slet ikke købte nogen printer (har et lidt blandet forhold til "blæksprøjtere").
Hej Lars,

Hvad skal du bruge den til??? Stod med samme holdning som dig for fire mnd. siden - og endte med en InkJet i stedet. For farvelasere KAN BARE IKKE PRINTE BILLEDER i en acceptabel kvalitet, med mindre den bliver alt for dyr til mit delvis private forbrug.

Var igennem hele møllen og fandt bl.a nogle engelske sites, der kører nogle hårde tests.

Endte (meget mod min vilje) men en inkjet (Canon Pixma 750), som udover en fin hastighed og kvalitet (også kabinet) har scanner og kopifunktion.

- og jeg har ikke fortrudt et sekund.......

Til info er mit behov 60% s/h, 30% farveprint og 10% (eller mindre) billeder.

Mvh.

Jan R.
Jeg burde naturligvis havde fortalt om mit behov.

Jeg skal ikke printe billeder, men blot dokumenter med farvet font og andet grafik.

Da det er til business gider jeg ikke ink, da en enkelt svedig finger får skidtet til at gnidre.

Altså. Laser og farver - men hvilken?

Lars

-------------------------
Du spørger lidt for simpelt.
Hvad har du faktisk brug for. Hvor mange sider skriver du, og hvor meget i hvilke farver? Er du ude efter selv af kunne lave brevpapir i altid samme farve (hvilken), eller er det bare blandede dkumenter? Hvad har du brug for af papirbakker, er det kun blank a4 eller er det også foretrykt brevpapir du skal bruge.? Hvor mange sider kan du finde på at skirve ud på én gang? Bruger du alm 80 gram papir eller?
I det nyeste "Komputer for alle" har man netop taget det op til undersøgelse.

Konklussionen er, at laser absolut er billigst men hvis det primært er til billeder af høj kvalitet på fotopapir skal jet vælges. Laser laver derimod næsten samme farvekvalitet som jet på alm. papir.

Se evt. http://www.komputer.dk/ bemærk dog, at det er 4.2005 de skriver er sidste blad, men det er nu 5.2005 som kom i går.

Mvh. JørgenE
Annonce
Både Minolta, OKI og HP har nogle fornuftige farvelasere til ca. 3-4000 kr.
Mit personlige valg er en Minolta magicolor 2430DL
Tak for input - jeg overvejer, regner og overvejer igen.

Lars

-------------------------
For nogen tid siden købte jeg en Epson C900 farvelaser i Netto.

Da jeg sammenlignede med min(e) HP Deskjet(s), syntes jeg, at Epson'en slap glimrende fra det. Faktisk var den bedre i både de helt mørke toner samt de helt lyse. Altså en bedre gammakurve(?).

Men den er stor og larmer, så den røg ud igen, selv om trykket var vandfast.

Cheers
Erik

I'd rather be flying...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis