kølertætner

Hej igen med jer!
Min Favorit bruger temmelig meget vand, der er ikke noget at se i garagen, når jeg køre lange ture, bruger den ikke noget, men når jeg køre korte ture, så bruger den MEGET vand.
Hvad er køletætner for noget, jeg forstår det er til at tætne køler, men har det noget navn, så jeg kunne spørge efter det er over i Estland.

Ha det godt.
MVH Preben41

preben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder vist mere som om du skal skifte toppakning.
En måde at tjekke det på er som følger:
Kør bilen "varm" dvs en god tur.
Sluk bilen og vent 5 minutter.
Start herefter bilen igen. - Hvis der kommer en fin hvid sky fra udstødningsrøret er din toppakning gået.

Hvad farve har motorolien på oliepinden?
Bobler det i ekspansionbeholderen til kølervæsken når bilen er i tomgang?
Sjovt nok - hørte lige følgende husråd fra en lastbilmekaniker sidste weekend. INGEFÆR hældes i køleren - tætner næsten øjeblikkeligt, når motoren er kørt varm.
Troede han tog gas på mig, men han påstår hårdnakket, at det er meget udbredt.

Men enig med JGH - lyder som en toppakning... (og selvom ingefær eller kølertætner måske kan hjælpe, så få det gjort rigtigt).

Mvh.

Jan R.
Ingefær??!!
I hvilken form? Jeg går ikke ud fra at man skal putte en hel ingefærknold i køleren eller hvad?
Se - det fik jeg jo ikke spurgt ham om..... for der sætter jeg grænsen (så økologisk er jeg alligevel ikke). Anyway, nu måtte jeg jo undersøge det - og fandt bl.a. nedenstående. Det er åbenbart i pulverform.

http://www.cadillacforums.com/forums/cadillac/topic/33011-1.html

- uddrag -
The BarsLeaks product that is recommended is simply ground up ginger root. Ginger root particles have the unique capability to shrink when wet and expand when dry or exposed to air....so.....the particles will clot or collect in a leak source and then will only swell or expand to stop the leak if there is air on the other side of the orifice they are collecting in...i.e..a leak.

I had some post out earlier on this. My 1998 Ford F-150 4.6L Triton engine (73K miles) was developing a small coolant leak (green) at one of the intake manifold gaskets. I put four of the small (4g) GM (ginger root) tablets in the top radiator hose. Topped-up with coolant (green) took it for a little drive. It was bone dry the next day!! I am impressed with this type of sealer! It worked for me.

Mvh.

Jan R.
Hej med alle jer der prøver at hjælpe lille :lol: mig, jeg har prøvet at lade den gå i tomgang, der er ikke noget der bobler i kølervæskebeholder, jeg har også prøvet med en lang tur og så efter 5-6 min startet udstødningen ser normal ud,men det kan da godt være der er noget om det med den top pakning, for det er ike så længe siden jeg fik motorvask, og den ene halvdel af motor blokken altså der ved toppakningen, er den temmelig snavset.
Så jeg må nok heller snart komme ned til min bildoktor.

Ha det godt MVH Preben41

preben

Et råt æg.

Æget koagulegere nede i køleren og propper et eventuelt hul til. Har set på fjerneren at det virke, men ville aldrig prøve det selv. Min lille bil ville nok komme en tur på værksted hvis den havde den slags problemer.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis