Nyt gulv på første sal

Jeg skal lægge nyt gulv på unyttet første sal. Det består idag kun af ca. 22 mm gulvplader, der samtidig er loftet i underetagen. Da jeg har en emhætte i køkken der har motor på loftet/skunk, skal der være plads til ø160mm aftræksrør. Hvordan griber jeg dette an, mit ønske er umiddelbart benytte det gamle 22mm som underlag for yderligere konstruktion.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis dine plader ligger ovenpå spærene og det virker solidt og ikke hænger mellem spærene, dvs at der ikke er forlangt mellem spærrene, en passende afstand er vel 50-60cm. Så har du allerede et gulv !! ovenpå kan du så løgge et tæppe eller lægge et parketgulv eller klinker.

Du skal være opmærksom på at dit gulv vil give megen trinstøj fra den nye overetage..

Vil du have bedre svar på du fortælle lidt om afstand mellem spær og hvad du ønsker af gulvbelægning...

Venligst Njord

MVH Njord
Hej.

Hvis rummet skal bruget i alm. ophold, så er Fermacell påmonteret med 50 mm.Polystyrol- gulvpladen kanon god og er let at montere.

------------------
Poul Erik

PE

Hej igen

Der sikkert nogle rør der skal skjules, men hvormeget disse fylder og hvor de er placeret mangler vi vist lidt oplysninger om.

Hvis det "kun er aftrækket fra emhætte o.lign, og disse ligger i "kanten" af loftsrummet kan disse måske holdes inde bag skunken, eller de kan måske indbygges i en væg eller noget i den retning.

PS hvis et aftræk skjules så sørg for at det IKKE er plast slange i forbindelsen, skift dem ud med aluspiralrør eller stålrør uden slange stykker.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Njord
Det var lige netop det jeg ville. Da mit køkken/emhætte er placeret midt i huset, kommer aftrækket til at være midt på gulvet på 1sal. Dette aftræksstålrør skal pga. motorstørrrelse være Ø160 mm. Mit gulv/loft er ok, og vil ovenpå dette bygge mit nye 1 sals gulv. Dog skal dette hæves for ovenstående rør dim. Jeg har haft kik på fermacell gulv. Men hvordan griber jeg en hævning af gulvet an ? Hvis et Ø160mm rør skal kunne være der, skal gulvet vel hæves ca. 18-20 cm
Håber dette var bedre forklaret...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej.

Er der plads nok at hæve overkant spærfod 18-20 cm?
Opklodsningen/hævningen kan laves med reglar.

------------------
Poul Erik

PE

Jeg har hanebåndspær placeret på murrem. Det eksistrende 22 mm gulv er lagt på store bærende bjælker med ca. 100 cm. mellemrum. (Gammel ombygget stald)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Da du har ca. 1000 mellem bjælker, så vil jeg anbefale at du ligger reglarne på tværs af bjælkerne for bedre at afstive gulvet.
Afstanden mellem de nye bjælker/reglar skal/kan være c:c afstand 50 cm.

------------------
Poul Erik

PE

Er en reglar ikke ca. 45*95, der er langt op til 18-20 cm ? Skal de så opklodsning til, eller fåes også reglar i "store" størrelser.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Helt ærligt.

Det vil da både være billigere og hurtigere at fjerne de rør, og finde et godt alternativ til aftræksrør på loftet - evt. gennem en væg?

De fleste emhætter kan monteres med et kulfilter, så aftræk ikke er nødvendigt.

Reglar, gulvspån/gulvplader, skruer beslag osv osv. Det vil blive temmeligt dyrt.

Overvej det med kulfilteret.

Mvh
ThomasB

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis