Nyt gulv på første sal

Jeg skal lægge nyt gulv på unyttet første sal. Det består idag kun af ca. 22 mm gulvplader, der samtidig er loftet i underetagen. Da jeg har en emhætte i køkken der har motor på loftet/skunk, skal der være plads til ø160mm aftræksrør. Hvordan griber jeg dette an, mit ønske er umiddelbart benytte det gamle 22mm som underlag for yderligere konstruktion.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg skal lægge nyt gulv på unyttet første sal. Det... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Reglar kan fås ca. i den størrelse som jeg talere om, så det skulle ikke være noget problem.
Jeg synes også at det vil være rigtig godt for gulvafstivningen at lige reglarne på tværs, det ville jeg gøre i dit sted.
Hvad angår udtaget fra emhætten, så er det en dårlig ide, det med kulfilteret. Min erfaring med et kulfilter er, at de lukkes hurtig, samt effekten i emhætten bliver meget dårligere, det var jo ikke meningen og lad endelig være med at neddrosle rørdimensionen fra enhætten, undgå også alt for mange bøjninger, det medfører betydelig svækkelse af udsugningen.

------------------
Poul Erik

PE

Jeg har nu hørt Thermex ad. De foreskriver et ø160mm rør, men jeg kan benytte en firkantet rørprofil istedet, bare rumfanget er det samme som et Ø160. Så jeg tror jeg vil indhente et tilbud på fremstilling af et sådan fra en blikkenslager. Har nogen ide om pris. Vi snakker ca. 6 mtr med 2 stk 90 gr. bøjning.
Jeg ønsker/ kan nemlig ikke skjule nogen rør i væg, da der ikke skal være nogen midt i min nye stue på 1 sal.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen.

Hvorfor bruge stål/zink er det ikke for dyrt?

Duka har aftræksrør i 100 x 150 x 500 mm. for ca. 110 kr. hertil fås også 45 gr. bøjninger til omkring 80 kr. pr/stk.
Husk hellere monter vægventil end tilkoble røret til en taghætte som har et for lille udluftningsareal!!!!!!.

------------------
Poul Erik

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også