Fødselsdagslys

Annesofie bliver 8 år i oktober - men er allerede igang med at planlægge festligheden :lol:

Hun er meget opsat på (plager om :wink: ) et fødselsdagslys formet som et 8-tal. Jeg mindes engang at have set sådanne lys (Viktoria vil sikkert også have et 5-årslys) - men hvor i alverden finder jeg dem henne?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gad vidst, om Fætter BR så også skulle have dem... Sådan en har vi nemlig på Bornholm :lol: (og i.ø. ogaå Legekæden) Og ellers er det jo et udmærket bud, du der kom med.

Tak for hjælpen, du er en knag!

Og god "arbejdslyst" med "energifelterne" - jeg keder mig ihvertfald aldrig med vores (kun 2) piger :wink:
Prøv Bilka PÅ Balka biggrin

Her i nordsjæland er de der lys hos den lokale Spar købmand.
Så jeg tror ikke at det er noget der er svært at finde.

Der er jo sådan set også ret lang tid til oktober. Datteren kunne jo sagtens ændre mening flere gange inden vi kommer så langt.

En terdie ting er at de drypper helt forfærdeligt, de små traditionelle lys er ikke så slemme, og det ser da også meget mere festligt ud med de mange lys, i stedet for at der bare er ét. Men det kan jo være svært at overbevise en næsten 8 årig om.

Green

Jeg mener at kunne huske, at jeg som barn havde en ganske anden opfattelse af, hvad der var festligt, end jeg har idag (og det er endda ikke en ubevægelig størrelse endnu) :wink: . Så for hende er 8-talslyset lykken. Jeg kender hende i.ø. så godt, at jeg vil æde lyset, hvis hun skulle skifte mening om det inden oktober...

For min skyld kan det være fuldkommen ligegyldigt med lys på min lagkage, hvadenten det så er et eller 34 :lol: :lol: :lol:

Den lokale SPAR var desværre ikke leveringsdygtig.

Og så glemte jeg vist lige at fortælle lidt om Balka andetsteds :oops: Om Balka har været en by eller ej i tidens løb, skal jeg ikke kunne sige. Men det betragtes i dagligdagen som et område mellem Nexø og Snogebæk (begge byer) - øens gæster kender typisk Balka for den superlækre sandstrand. Der er mig bekendt fortrinsvis turistrelateret virksomhed i området, såsom hoteller, sommerhusudlejning og kunsthåndværk (købmanden lukkede for få år siden) - og så er der en hyggelig lille dyrepark, som forhåbentlig åbner igen denne sæson (har jeg ikke lige fået tjekket endnu).

Foruden Dagligbrugser, har vi SPAR, Netto, Kvickly, Superbrugsen og Superbest. Indenfor byggemarkeder har vi Råd & Dåd (Fridolf og Bidstrup) samt Byggekram. Og så har jeg nok alligevel glemt nogle.
Det er jo ikke mere end Græsted, og den er ikke så stor. Hvor mange mennesker er der egentligt på Bornholm? Det lyder som om at de store detailkæder har glemt at der rent faktisk bor mennesker derovre.
I min fødeby Varde, som også er plaget af mange turister, er der en fastboende befolkning på ca. 20.000 hvis man regner alle omegnskomunerene med, og der er der ud over de nævnte butikker også en stor Føtex og alle de små discountkæder. Der må da være flere mennesker og mange flere turister på Bornholm.

Jeg har prøvet at google indbyggertallet på Bornholm uden held, til gengæld fandt jeg på bornholm.dk ud af at der var blevet født en dreng i Rø der skulle hedde Jonathan, og så er vi jo helt nede på det lokale niveau.

Hvad angår datteren og hendes ideer om fødselsdagslys, så skal du bare vente til hun kommer i puberteten, det bliver nok rigtigt sjovt.

Green

Jeg mener, vi er godt 43.000 fastboende. Skal dog lige bemærkes, at de nævnte kæder har mere end en butik på øen (med undtagelse af Byggekram og Superbest). Lige nu er man i.ø. ved at bygge øens (kommende) største Netto i Nexø - og det er jeg ikke ked af.

Jamen så venter jeg :lol:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis