Foldedøre til terrasse

Hvem kan hjælpe med, at løse mit dørproblem. Jeg har et hul ud til terrasse på B: 274 x H: 194 cm, som jeg skal have en eller flere døre i. Jeg ønsker, at dørene om sommeren er helt (eller næsten) væk og havde egentlig forestillet mig foldedøre, evt. 4 stk., som kører i top- og bundskinne til den ene side. Men denne løsning er dyr. Er der nogen, som kender et sted, hvor denne løsning er billigere, eller kender en anden løsning til lukning af hullet.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen

------------------
Lars P.P.

Lars P.P.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars

den eneste billige løsning jeg kan komme på er at du monterer en garageport istedet !!!

Sikkert ikke lige det du ønsker men smile

Din skitserede løsning ses jo i mange cafeer olign, så måske kan du finde mogledøre der skal skiftes uden at de er ubrugelige !! Spørg evt hos et inventar firma om de har kendskab til moget der skal udskiftes.

Ellers må du placere to fløjdøre ved siden af hinnanden. Ikke held åbent men muligt og sikkert også langt lettere at holde tæt, end den avancerede løsning du selv skitserede.

Held med projektet, og lad os gerne se billeder når du er klar til åbningen af væggen smile

Venligst Njord

MVH Njord
Hej Njord
Tak for dit forslag om garageport, du har ret det er ikke lige det jeg ønsker mig.
Jeg må imidlertid erkende, at jeg i mit første indlæg "glemte", at oplyse at der faktisk er tale om en udendørs bar. Så dit forslag med og kigge på caféer og lign. vil jeg afprøve. Du nævner også inventar firmaer - tak for gode råd.
Med venlig hilsen

------------------
Lars P.P.

Lars P.P.
Hej.

Skal de være termoruder?

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB
Nej det behøver ikke at være termoruder.
Tak for din interesse.
Med venlig hilsen

------------------
Lars P.P.

Lars P.P.
Hej igen.

Du skriver at åbningen er 274x 194.
Har meget plads er der på siderne?

Kunne kan ikke lave en stor ramme, som kører på nogle skinner i top og bund. Rammen kan så køre helt ud til den ene side. (hvis der er plads) Hvis der kun er lidt plads på hver side, kunne kan dele rammen i 2, så de kører til hver sin side.

I rammen kunne man jo egentlig nøjes med enkeltlags glas. Problemet er at glasset nok skal være hærdet, da man næsten kan gå direkte igennem enkeltlags glas. Der findes også glas, som har en tyndt lag film på den ene side, så hvis det skulle gå i stykker så falder det ikke fra hinanden.

Da rammen bliver støttet i top og bund, behøver den ikke være lave i det kraftigste tømmer, man kunne nok nøjes med noget 50x100 mm træ.

Jeg skal se om jeg kan finde et link til nogle skinner du kan bruge.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også