hvad for en bil skal jeg købe

Hej igen med alle jer dejlige mennesker, selvom jeg ikke har skrevet så meget den senere tid, så har jeg læst meget!!!!, nu er jeg begyndt at komme ud af hulen, solen når den er fremme 8) er jo dejlig varm, selvom vi har sne nu, som lægger sig over den 1/2 meter vi har haft den sidste månede, og det er imellem -10 og -28 gr. så er foråret jo på vej.
ok. men nok om det, jeg vil spørge alle jer bil venner og kender, hvad for en bil er den bedste, min gamle skoda favorit 11 år skal skal snart skiftes ud, jeg går og ser på følgende biler.
Skoda Fabia 1.2 40 kw 60.700 dkr i Danmark ca. 144.000 dkr.
Ford Fiesta 1.3 50 kw 64.000 dkr
Opel Corsa 1.012 43 kw 62.600 dkr
Vw Polo 1.2 40 kw 69.000 dkr
Ja jeg ved da godt det er meget billigere end i Danmark, men det er så en af de mange fordele jeg har ved at bo her i Estland.
Når jeg taler om hvad for en bil jeg skal købe, tænker jeg på rust og reservedele og div. ting der nu høre med til dette selvfølgelig også benzin hvor langt på en lt. selvom benzinen kun koster ca. 5.00 dkr per lt.
Ha det godt, håber at høre snart fra jer .
MVH Preben41

preben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville helt sikkert købe poloen, det er en kanon god bil. Jeg har godt nok ikke lige prøvet den med den motor.

Jeg synes også at reservedele til VW er rimligt fornuftige i prisen.

Søren
Polo eller Fabia.

Det er samme motor og en meget stor del af teknikken er den samme.
Mit bud er at drift udgifterne vil være lige stor/små for de to biler.
Om man så bedst kan lide den ene eller anden model er jo op til din smag.

Men motorene i de to fra VW og Skoda er ikke specielt hårdt ydende... måske skulle du over veje en Fabia model med en VW motor der yder lidt mere..... Og fortsat holde samme pris som på Poloen med den lille motor...

Det tror jeg at jeg ville overveje alvorligt.

Husk på at nye biler er meget unge og så skal der lidt ekstra krudt i kanonen til overhalinger osv...

Held med valget 8)

MVH Njord
Til de priser ville jeg købe en af de røde, en af de blå og så et par lækre gule.... ;-)

Umiddelbart ville jeg også sige Polo pga. bedre interiør end Fabia. Og jeg rater generelt disse to mærker højere end Ford og Opel, fordi disse TIDLIGERE har haft flere rustproblemer end VW og Skoda (men om det stadig er korrekt kan kun fremtiden vise). Og med mit kendskab til jeres vintre hinsidan så er det en væsentlig faktor.

Mht. driftsomkostninger - jamen nye biler går ikke i stykker ;-)
Jeg har ikke kendskab til særlige problemer (=omkostninger) ved nogen af dem, tværtimod tyder alt på, at de alle er meget driftssikre. Har netop rundet 245.000 i min Polo, og den har endnu ikke svigtet mig mekanisk.

Eneste minus ved VW'en er dens relative merpris - men det kan du selv bedst vurdere.

Og alt i alt - så er alle bilerne jo væsentligt bedre end deres forgænger, så skulle du vælge en af de andre går du ikke galt i byen.

Mvh.

Jan R.
Hej Preben.

Prøv de omtalte biler og vælg selv hvilken der passer dig bedst.

Alle anbefalinger er "farvede" og der er ingen af de i tidligere indlæg anbefalede bilmærker der kan dokumenteres at være bedre end de andre!

Derfor.....prøv dem og vælg alt efter ønsker og pengepung!!!(Det er tiltalende priser). tongue
Held og lykke.

Kim
Som Njord skriver er Polo'en og Fabia'en bestykket med den samme motor og alt det andet er stor set også det samme.

Men med de priser og den lille forskel på VW og Skoda, vil jeg da klart vælge Polo'en.

For det første er den klart pænere end Skodaen, for det andet har den et meget mindre værditab - så de 9000,- ekstra får du helt sikkert tilbage når du sælger den igen!

Ja sådan havde det ihvertfald forholdt sig i DK, om de markant lavere priser i Estland har indvirkning på forskellen i værdiforringelse ved jeg jo desværre ikke.

69.000,-............ det er sgu det samme som jeg gav for den bil jeg købte til min kone, en gammel udslidt Renault Megane fra 96 - sa... tage de latterlige bilafgifter!

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Tak til alle der har svaret på mit indlæg, jeg tror det så bliver skodaen, for jeg har jo en Favorit fra 94 som nu hr gået 170.000 uden problemer, selvfølgelig er der begyndt at komme lidt rust er og der. men efter 11 år
hvor de 5 er her i det for biler usunde klima, så er det vel ikke så dårligt.
Ha det godt alle sammen, og så håber vi det snart bliver forår :lol:
Preben41

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis