Ventilator med 3 ledninger (L-N-T)

Jeg har købt en Air Tech ST 10H ventilator med fugtighedsmåler hvor der er en T ledning, som efter diagrammet skal ha' konstant strøm, og N og T sat på som alm.vis så der tændes sammen med lampen, men problemet er at udtaget på badeværelset ikke har konstant strøm, men jeg ville frygtelig gerne kunne bruge ventilatoren her-og-nu, så spørgsmålet er om jeg kan luse T til fasen (brun) for at den virker som en alm. ventilator ? Har forsøgt mig med blot at montere strømmen til ventilatoren på alm.vis til L og N, men der sker intet (?)

Der kommer iørvigt en elektriker og fixer det med udtaget, men det bliver først om et stykke tid. Derfor spøgsmålet.

Thomas

Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror godt du kan luse T til fasen som du skriver.
Jeg forestiller mig at styreelektronikken med fugtighedsmaaler er det der altid skal vaere tilsluttet, hvis det bliver fobundet sammen med lampen, saa vil ventilatoren kun koere mens lampen er taendt, og ikke lige saa laenge som der er fugtighed i luften.
Aarsagen til at ventilatoren ikke koerer naar du blot saetter spaending til den, er at styreelektronikken virker som en afbryder naar der ikke er spaending til den.

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis