Vende en tagrende

Det er ikke sikkert, at det er en opgave som min lille hjerne skal gå i kast med.

Men hvad skal jeg, udover hældningen være opmærksom på hvis jeg vil vende min tagrende så den løber den anden vej? Jeg vil gerne have vandet he n i den anden ende så jeg kan opsamle vandet i en tank ved husets ene gavl hvor der skal være køkkenhave. Lyder det ikke fornuftigt.?

Jeg vil lave en tank (sikkert en stor vindtønde eller lignede) med noget sive-et-eller-andet når den er fuld. Så har jeg jo til vanding af grøntsagerne.
Det er ikke sikkert, at det er en opgave som min... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jooeee, det har jo ramt tagfladen, og hvis nu man f.eks. har kobbertagrender, så duer det ikke at vande med, da kobberet afgiver ioner til vandet, som planter jo ikke kan li'. Så det bliver faktisk karakteriseret som mere forurenet, end hvis det bare faldt i haven?

Mvh. Carsten.
Ja, det vand man opsamler har jo lige vasket taget af inden man hælder det ud over grøntsagerne. Så det er nok lidt mere snavset end det der kommer direkte fra oven.

Man kan selvfølgelig gøre hvad man vil, men jeg selv bor lige ud til en amtsvej og skulle ikke nyde noget af at få vand fra det tag ud i min køkkenhave biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Det er ikke kobbertag, men I har naturligvis ret. Men så kan græsplænen da få det. Det er bare tanken om alt det vand der løber i kloaknettet i stedet for direkte tilbage i jorden. Jeg har fat i kommunen for at høre om jeg må gøre det. De skal jo give tilladelse i sidste ende til placering og lignende. Jeg vil bare ikke have en kæmpe tønde til at fylde på terrassen.
Rigtigt, donslund. Der er nemlig en milliard million andre ting man kan bruge det vand til :!:

Skal selv i gang med projektet - når de 40.000 andre projekter er afsluttede sad

(Har jeg ikke sagt til dig 20 milliarder gange at du ikke skal overdrive!!! biggrin )

Med venlig hilsen
FlemmingB

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis