køkkenlågen hænger

Min køkkenlåge under vasken, (den med skaldespanden), sidder kun fast med et hængsel. Skruehullerne til det andet hængsel er helt ødelagte. Derfor hænger lågen og står altid halvåben.
Køkkenskabet er lavet af spånplade.
Hvordan reparerer jeg bedst hullerne, så jeg igen kan skrue hængslet fast og lukke min køkkenlåge?

MVH Brita
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Måske kan du "bare" flytte hængslet lidt op eller ned??

Sniffer  
Citat fra Brita

Hvis jeg flytter hængslet skal jeg udbore et nyt hul i lågen, og det vil jeg helst ikke. (Blandt andet fordi jeg kun fremlejer lejligheden og køkkenlågen!)


Plastisk træ ??

Fylde det i hullerne og så skrue nogle nye skruer i når det er helt tørt.
Ja, det lyder som sådan et svar jeg efterlyste. Kan plastisk træ holde en køkkenlåge med skraldeposer?
Af min far ( som var snedker) laerte jeg at bruge tandstikkere :lol:
Ikke til mine taender, men til at dyppe i lim og derefter banke ind i det skruehul der var for stort, muligvis skal der et par stykker til foer hullet er fyldt op.
Nu kan du skrue en skrue i og den vil med garanti holde bedre end i en spaanplade. Du behoever ikke engang at vente til limen er toer, det er maaske ovenikoebet en fordel at saette skruen ind mens limen er vaad.

Karsten
Annonce
Jeg starter med den tændstiksløsningen. Den lyder nem, overkommelig - og billig biggrin
Virker den ikke, må jeg ud og investere i plastisk træ!!

Tak for hjælpen
Brita
Citat fra Brita

Jeg starter med den tændstiksløsningen. Den lyder nem, overkommelig - og billig biggrin
Virker den ikke, må jeg ud og investere i plastisk træ!!

Tak for hjælpen
Brita


Ja, ellers kan du bore ud til en stump trædyvel og slå en trædyvel i hullet med lim i.

Er vel det samme som tandstik-løsningen.... :wink:
Kan du ikke bruge nogle længere skruer som går ind i siden på skabet ved siden af.
Tændstik metoden er meget bedrer end plastisk træ. Det er ikke så flexibelt, så det vil smuldre hvis du sætter en skrue i det. Især nå det kun er et lille hul.

Når du laver tandstik trikket skal du lade det tørre op inden du sætter skruen i, ellers ryger de små stumper bare ud. Det gør det også nemmere at fjerne de stumper der stikker ud, du bruger bare et stemmejern så du kan få det jævnt.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis