Flytning af stikkontakt

Håber der er en herinde som kan hjælpe....

Jeg har væltet en væg mellem køkken og stue, dvs. de to rum er nu adskilt af en halvmur med en åbning på 130 cm. I den oprindelige væg sad der "selvfølgelig" en stikkontakt ved gulvet lige netop der hvor jeg har lavet min åbning, og denne skal derfor naturligvis flyttes. Jeg ville gerne flytte kontakten fra åbningen til halvmuren, men men men.... Fra denne "svævende" kontakt går der en ledning (fase) videre til den næste kontakt i stuen, og hvis jeg flytter den "svævende" kontakt til halvmuren kommer jeg til at mangle godt en meter ift forbindelsen mellem de to kontakter. Spørgsmålet er om der SKAL trækkes ny ledning fra den nye kontakt, eller kan og må man lave en samling af en eller anden slags under gulvet ? Det vil være ret besværligt at skulle til at trække en ny ledning da kontakten som skal forbindes befinder sig 3,5 m væk omkring et hjørne.....

På forhånd tak

ps: kan godt sige tak for hjælpen til rigtig rigtig mange brugere herinde - masser af gode indlæg og diskussioner...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.........NEJ...........du må IKKE lave en samling på en sådan ledning ,
der skal trækkes en ny,
og forresten er det heller ikke det dyreste at få en el-installatør til ,
for det er jo noget af det man ikke selv må lave ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

.........NEJ...........du må IKKE lave en samling på en sådan ledning ,
der skal trækkes en ny,
og forresten er det heller ikke det dyreste at få en el-installatør til ,
for det er jo noget af det man ikke selv må lave ,

god arbejdslyst


Du må da godt have en samling. Det skal blot være en "svejset" samling med krympemuffe og det hele. Du må bare ikke selv lave den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis