Er der en glarmester til stede ??

Jeg er ved at finde egnede vinduesglas til mit LDS drivhusprojekt og har i den forbindelse brug for et råd fra en glarmester eller anden med thermoglasekspertise.

Jeg har kik på nogle brugte thermoruder med 25 år på bagen. De er ikke monterede i rammer lige nu, men er ikke forventeligt, at så gamle vinduer er blevet utætte under demontage eller vil blive det under håndtering?

De er ca. 1 x 2 meter i størrelsen så de er ikke sådan at flytte rundt på !
(Hvad den sidste information lige skal bruges til ved jeg ikke, men nu kom den med :?

Lars

-------------------------
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo være heldig, men sansynligheden er ikke særlig stor.

Det var lige sådan et allround svar du forventede ik :lol:

Skal det være termo, for glasset i de der 1x2 m fejler vel intet.
Så kunne du skille den ad, og bruge det. Det kræver dog lidt forsigtighed og tålmodighed at skille termoruder ad, men det lader sig gøre, jeg har gjort det mange gange i min læretid.

Carsten
Hej Lars

Fat en stor isterning og en vante. Hold isterningen på ruden i 5 min på samme sted. Hvis der er dug på indersiden, er ruden punkteret.
Hvad er problemet med en punkteret rude i et drivhus?

Thomas

Mvh Thomas

termoruder i drivhus - er det overhovedet en god ide? Der må jo ikke blive mere end 30 gr. om sommeren, så du skal faktisk kunne lufte ret meget ud. Problemet med det er så at planterne i et drivhus ikke tåler træk (agurkeplanter dør ret hurtigt).

Jeg har 6 mm polycarbonatplader i mit drivhus - jeg har problemer med at holde temperaturen nede.
Tjaaa........ved ikke rigtigt om termoruder er godt til drivhus, men nu har jeg i hvert fald købt en del af slagsen ret billigt.

Tak for tippet med isterningen, det skal jeg huske.

Mht. om termo er egnet til drivhus, kan man vel også vende den om og sige, at ved lavenergiruder kommer der vel også mindre varme ind???

Betragtninger høres gerne !

Lars

-------------------------
Annonce
Med hensyn til lavenergi vinduer, saa var min forstaaelse at de er konstrueret saa varmen fra solen traenger ind, men ikke ud. Jeg er ikke sikker paa om jeg har ret, for saa er der vel ogsaa en inder og yderside paa et lavenergivindue.

Soeren
Iflg. http://www.termoruder.dk/ kommer der mindre solvarme gennem en lavenergirude end i en alm. termorude og iflg. min logiske sans kommer der så mere solvarme gennem et enkelt lag glas end i en termorude. Konklusion: der kommer mindre solvarme ind gennem en lavenergirude end gennem et enkelt lag glas.

(Naturligvis kommer så tilsvarende mindre varme ud......men det snakker vi ikke mere om :lol: )

Lars

-------------------------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis