Lister ved dørtrin

Jeg har efterhånden lagt nyt gulv i en del rum. I de fleste rum er gulvet lagt ovenpå det gamle undergulv (det var tæpper). Derfor er gulvet nu højere end før, og jeg har derfor svært ved at finde liste til at dække fra afslutningen på gulvet og hen til dørtrinnet.

Nogle steder er 1-2 cm i højden, og ca 1 cm i længden - her er der ingen problemer.

Problemet er de steder hvor der kun 0,5 cm i højden og måske 1 cm i længden.

Hvad gør man i de tilfælde hvor en normal liste ikke kan dække ??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alu dur ikke. Jeg vil gerne holde det i træ.

Fuger er måske en løsning, men hvilken type fuge og hvordan får man den rette farve (hvid er ikke godt nok *s*). Desuden kan der være forskel på hvor tæt på det enkelte gulvbræt er på dørtrinnet.

Jeg tænkte selv på at købe lidt for store lister, og så fræse dem ned så de passer i størrelsen...????
Kan du ikke få høvlet en liste i rette træsort i en tykkelse på 3-4 mm. (kræver dog nok, at det er hårdt træ)? Hvis du har et overskydende gulvbrædt, kunne du tage det med ned til lokal snedker og få ham til at køre det igennem tykkelseshøvlen. Det burde kunne gøres for en håndfuld bajere.
Kan du ikke få høvlet en liste i rette træsort i en tykkelse på 3-4 mm. (kræver dog nok, at det er hårdt træ)? Hvis du har et overskydende gulvbrædt, kunne du tage det med ned til lokal snedker og få ham til at køre det igennem tykkelseshøvlen. Det burde kunne gøres for en håndfuld bajere.
Annonce
Vedr. fuger så skal du passe på at mellemrummet ikke er for stort for så kan det ses. Mht. farve så kan du få farver der passer til "næsten" alle træsorter.

Hvilken løsning har du brugt de steder hvor der er 1-2 cm i højden, og ca 1 cm i længden ??????? :lol:

hygge
--
steen - menzi.dk
---
Citat fra kakion78

Vedr. fuger så skal du passe på at mellemrummet ikke er for stort for så kan det ses. Mht. farve så kan du få farver der passer til "næsten" alle træsorter.

Hvilken løsning har du brugt de steder hvor der er 1-2 cm i højden, og ca 1 cm i længden ??????? :lol:


Nu laver du ikke fis med mig vel ??? ja ja længden kan tolkes på flere måder... :wink:
Nej jeg laver ikke fis med dig. Jeg er selv i gang med at lægge omkring 90 m2 gulv og har det samme problem (udfordring) som dig. Jeg vill derfor høre hvilken løsning du har brugt ved de steder hvor højden er større?

hygge
--
steen - menzi.dk
---
Citat fra kakion78

Nej jeg laver ikke fis med dig. Jeg er selv i gang med at lægge omkring 90 m2 gulv og har det samme problem (udfordring) som dig. Jeg vill derfor høre hvilken løsning du har brugt ved de steder hvor højden er større?


fejelister.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis