Brolægning.

Jeg har netop indkøbt ikke mindre end 120 m2 50x50 fliser som i den kommende sæson skal lægges på min gårdsplads (som derefter skifter navn til gårdhaven).

Fliserne skal lægges som vist på billedet, men jeg er lidt i tvivl om proceduren da chaussésten og fliser ikke er lige høje/tykke.

Hvad er rækkefølgen?

Skal jeg evt. lægge fliserne først med et 10 cm. bredt brædt som afstandsholder og lægge chausséstene til sidst eller hva?

Har du viden om dette så kom gerne frit frem !

Lars

-------------------------
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal jeg evt. lægge fliserne først med et 10 cm. bredt brædt som afstandsholder og lægge chausséstene til sidst eller hva?


Ja, men jeg vil bruge en snor fremfor et brædt.

Mvh.
bodker

Citat fra foulum

Jeg har netop indkøbt ikke mindre end 120 m2 50x50 fliser som i den kommende sæson skal lægges på min gårdsplads (som derefter skifter navn til gårdhaven).

Fliserne skal lægges som vist på billedet, men jeg er lidt i tvivl om proceduren da chaussésten og fliser ikke er lige høje/tykke.

Hvad er rækkefølgen?

Skal jeg evt. lægge fliserne først med et 10 cm. bredt brædt som afstandsholder og lægge chausséstene til sidst eller hva?

Har du viden om dette så kom gerne frit frem !


Du lægger grus 0-8 ud, vibrerer det og trækker af på sædvanlig måde, på hele arealet efter flisetykkelsen. og lægger alle fliserne først.
Afstanden i mellem fliserne er afhængig af hvilke str. chaussér du bruger. Efter min mening er str. 8-10 de pæneste, sat så antallet går op i længden på fliserne, uanset hvilket mønster man vælger. Tilsyneladende, efter billedet, er der brugt 25*25 fliser her.
Du får et bedre resultat, jo tykkere flise du bruger, da man underminerer fliserne, når man fjerner gruset i "renderne".
Når det hele er færdigt, fuger du op med 0-8 grus ( IKKE strandsand) så fejer du rent, inden du vibrerer hele arealet, derpå skal der 0-8 grus igen, som ikke kan fejes over for meget , indtil alle fuger er grusfyldte.

Mvh. Birger

P.S. Skriv igen hvis der er nogen tvivl.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis