Køb af ny bil: Hyundai "Tucson" vs Sozuki "

Hej Alle!

Overvejer at købe een af ovennævnte biler, da vi normalt ikke har behov for mere end "gule plader" men er lidt skeptisk, da jeg altid har haft tyske ell. svenske biler, her tror jeg der også er bedre plads, kontra små asiatere. Det kan have betydning, da jeg selv er 1.93 m høj.
Vil også gerne vide noget om totaløkonomien på disse biler. Og om det er helt skørt det vi planlægger.

Mvh. Birger.

P.S. Kører p.t. i en VW-Golf på "hvide plader", og vores kørselsbehov er ikke ret stort, til og fra arbejde ca. 3500Km/årligt + ca. 5000Km/årligt til ferie på Samsø.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt alment input... Med dit kørselsbehov er det rusten, ikke drivlinien der tager livet af den.
Og bedømt ud fra søstemodeller af de nævnte biler tror jeg ikke rust er et særligt problem for dem - især ikke hvis du får dem undervognsbehandlet fra starten.

Kunne fint forestille mig, at en af de nævnte biler kunne tilfredsstille dit behov. MEN der kommer jo også an på, hvilke forventninger du har.
Har selv kørt vw i 17 år (og nyder den gode holdbarhed og de uanselige serviceomkostninger). Men den næste bil bliver næsten med sikkerhed en japaner/koreaner - for investeringen er mindre og garantien bedre.

Men har du overvejet en let brugt fra Autocom??? Det tror jeg vil være et hit i forhold til dit behov!!!

Mvh.

Jan R.
Nu laver jeg selv suzuki til daglig og vil derfor måske blive regnet for at være en smule "farvet" i svaret...
Men->
De hyundai vi har haft inde ( enten taget i bytte eller bare til alm rep ) har ikke være imponerende. Holdbarheden var dårlig i form af en del mekaniske problemer og uden at vide det så tror jeg faktisk også at deres værditab er betydeligt..
Mht suzuki kan jeg give en del råd men gider ganske enkelt gå igennem hver eneste model....Sig hvilken du kigger på og så skal jeg give dig + og - ved den..

Hør, hvad fanden er den knap til?
Dut Dut Dut Dut Dut......
Citat fra jdj

Mht suzuki kan jeg give en del råd men gider ganske enkelt gå igennem hver eneste model....Sig hvilken du kigger på og så skal jeg give dig + og - ved den..


Hej JDJ!
Den vi har tænkt på er en Grand Vitara 2,0 Men om det skal være diesel eller benzin, vides ikke. Men med vores lave kørselsbehov, tror jeg at det ender med benzin, selvom der ikke er den store forskel i priserne. Men det kan du nok bedre råde os i. Den skal også trække en mindre trailer ind imellem, men ikke meget, da jeg også har en VW LT 35 ladvogn til det grove.

Mvh. Birger

P.S. På forhånd tak for interessen.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
......kender ikke de nævnte modeller, men har for et år siden købt Hyundai Accent 1,3 fra-97 med 161000 km på bagen ,
i dag med 182000 km på bagen og en udgift på : 1 sæt bremseklodser, 4 dæk , og en kølertætner, og så olie og oliefilter og benzin

så koreaneren skal du ikke være bange for

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Ja hej igen

Mht Grand V.->
+: Kort sagt så har den ikke mange sygdomme. Prisen er meget fordelagtig og reservedels-priserne er heller ikke store. Her skal man selvf. huske ikke at sammenligne dem med alm personbiler, men istedet med biler af samme type. I princippet kunne jeg fortsætte med en salgstale her men det er vel egentlig mere interessant med anden halvdel af dette indlæg..
-: Vores viden om egentlige problemer med benz motoren meget begrænsede da der ganske enkelt ikke kører ret mange af dem...Dog kan jeg sige at den er forholdsvis fejlfri, da dem der trods alt er på vejene ikke ses af os ret tit.
Hvad diesel angår gælder det at også den kører uden større problemer....Den har i tidligere modeller ( jeg ved jo ikke om det er en ny eller brugt vi snakker om her ) haft nogle problemer med oliespild fra pakdåse mellem motor og gearkasse men de er ikke alvorlige som sådan da det er let at spotte og ikke "farligt" med mindre man selvf. bare lader stå til. Ydermere har fabrikken nu sat en anden model pakdåse i som ser ud til at have løst problemet..
Bremsene skal selvf holdes ved lige ( gælder jo alle biler ) og en undervognsbehandling vil absolut være en anbefaling ( gælder også alle biler :wink: ).
Har du yderlligere spørgsmål så bare skriv her eller kontakt mig via msn.

Hør, hvad fanden er den knap til?
Dut Dut Dut Dut Dut......
Annonce
Med din højde ville jeg klart tage en lynhurtig prøvetur inden du går videre med overvejelserne - jeg prøvekørte en gulplade-Vitara for et par år siden, og jeg kunne med mine 182 ikke få en ordentlig kørestilling p.g.a. adskillelsen til varerummet!

Det foresvæver mig, at der siden er lavet om på reglerne om opdeling, så det kan være, sæderne nu kan komme længere tilbage, men som sagt - lad være med at bruge tid på at overvej før du ved, om du overhovedet kan være i den :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Citat fra olfert-olfert

Hej Alle!

Overvejer at købe een af ovennævnte biler, da vi normalt ikke har behov for mere end "gule plader" men er lidt skeptisk, da jeg altid har haft tyske ell. svenske biler, her tror jeg der også er bedre plads, kontra små asiatere. Det kan have betydning, da jeg selv er 1.93 m høj.
Vil også gerne vide noget om totaløkonomien på disse biler. Og om det er helt skørt det vi planlægger.

Mvh. Birger.

P.S. Kører p.t. i en VW-Golf på "hvide plader", og vores kørselsbehov er ikke ret stort, til og fra arbejde ca. 3500Km/årligt + ca. 5000Km/årligt til ferie på Samsø.


Langt om længe kan denne tråd afsluttes :oops:

Enden på historien, blev at vi købte en VW-TOURAN 2.0 TDI på "gule plader" da jeg følte det som om at de asiatiske biler var for små, p.g.a. min størrelse.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis