Ny skruemakine med POWER

Min gamle Bosh er død. Den har også nogle år og gipsskruer m.m. på bagen.
Jeg vil gerne have en ny som kan klare alle opgaver inkl. at kunne skrue selvskærende karmsskruer m.m. i uden at den får åndenød.
Hvilken model kan i anbefale? Så kan jeg holde øje med om der skulle være tilbud på sådan en fætter.
Min gamle Bosh er død. Den har også nogle år og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Nu har jeg registreret at der bliver rynket på næsen af Black and Decker, der er nok heller ikke helt uden grund. Alligevel kan jeg ikke lade være med at fortælle om en 18 volt B og D maskine jeg har købt i et supermarked i USA. Kraftig model med metal hus ,gear, slag m.m. Er ret lækker og har et virkelig godt moment. To batterier, kuffert og inteligent kviklader. Vejledende udsalgspris 550 dkr. Klarer så problemet med 110 voly med en trafo til 100 kr.
Med mindre at jeg helt har fejlvurderet kvaliteten, er der ikke ret meget tvivl om at vi betaler alt for meget for tingene i Danmark. Så vis turen går til USA i den nærmeste fremtid, så kig lige på værktøjet.

mvh Anders
Citat fra retro04

Den med 2 års garanti, går desværre ikke længere..........
Vi er blevet dårligere stillet end tidligere, med 1 år fuld garanti. cry

-Garantien er nu kun 1/2 år, dog med yderligere 1 1/2 års reklamationsret- Men med denne reklamationsret er det os som bærer bevisbyrden. ( forbrugeraftaleloven)
Altså skal vi bevise at produktet er defekt, ved en produktionsfejl, og ikke ved almindelig brugtslitage. :roll:

Man får heller ikke bare lige byttet, nej her repareres og repareres op til 3 gange. med lange afsavnstider............



Godt nok off-topic, men det er - undskyld - noget sludder, selvom en del forretninger har forsøgt at udlægge det sådan (og desværre også har ændret adfærd sådan)! De nye regler er en klar forbedring. Efter de gamle regler var der 1 års reklamationsret. I hele perioden var det forbrugeren, der havde bevisbyrden. Desuden måtte forhandleren frit vælge mellem udbedring, udskiftning, afslag eller ophævelse. Der var ikke tale om garanti!

Efter de nye regler er der 2 års reklamationsret i stedet for ét. Derudover er forbrugerens retsstilling i det første halvår forbedret, idet det nu er forhandleren, der har bevisbyrden.

Samtidig er der indført en teoretisk forbedring, idet det nu er forbrugeren, der kan vælge mellem udbedring, udskiftning, afslag eller ophævelse. Den holder bare ikke en meter, for forhandleren kan stort set altid vælge at lade være med at følge forbrugerens beslutning, så her er det i praksis præcis som før! :evil:

Edit: På www.fi.dk står der, at hvis man som udgangspunkt forlanger ophævelse af købet, så kan forhandleren kun afvise kravet, hvis han tilbyder at vælge mellem ombytning eller reparation!
Hvis man derimod lægger ud med at kræve ombytning, så vil han kunne afvise, hvis han tilbyder at reparere (under forudsætning af, at en ombytning er "uforholdsmæssigt dyr" i forhold til reparation, og det lyder som en gummiparagraf, hvor man som forbruger ikke har en chance)! Så med mindre varen er købt til en pris under den nuværede markedspris bør man altså forlange ophævelse, hvis man vil være sikker på ikke at skulle undvære sit redskab i en (muligvis længere) periode!

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
-Citat-

Til Retro04 - du har ret med garantien, MEN hvis der reklameres med 2 års garanti på et produkt, så er der netop tale om en garanti.

-selvfølgelig-

Undskyld, -det var rart lige at få dette sat på plads.-

mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej

Jeg kan rigtigt varmt anbefale DeWalt´s 988 K2, 18 volts maskine den har slag og 3 gear og kan snildt vride håndleddet rundt på en der ikke er vågen..... :twisted: :twisted:

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Nogle rigtig god maskiner er Makitas nye MXT serie. De er utrolig kraftige, og fåes med og uden slagfunktion.

Jeg har selv lige anskaffet mig 12V modellen 6319DWFE .

Den har 3 gear og et helt utrolig drejningsmoment, specielt i 1.gear. 3. gear løber desuden rigtig stærkt (af en batteri maskine), 1700 omdr/min.

maskinen kan erhverves på tilbud flere steder til ca kr 2100 inkl moms.


Den er med 3,0A NiMh, dvs. uden yderligere batteri afgift.

Jeg valgte 12V udgave, da jeg følge at 14 og 18V udgaverne var for tunge.


En anden maskine der er rigtig lækker er makitas 8270, en meget lille 12V maskine, med slagfunktion. Meget let, men alligevel med godt moment.

Øl er til tørst IKKE til trøst
Annonce
jeg kan kun varmt anbefale Atlas Copco med skruemaskine betaler man virkelig for kvalitet og de 2 jeg mener ligger højest på listen må være Atlas Copco og dewalt

held og lykke med jagten
byggekram sælger en bosch gsr 14,4 blå model incl 2 batterier for 1400 incl moms
Hej!!!

Jeg vil varmt anbefale Atlas Copco, (det hedder Milwaukee idag), De har en bedre vægtfordeling end de øvrige, og tillige kan batteriet vendes, så man kan får lidt mere plads. Hobby udgaven fra AEG er udmærket endvidere er der 5 års fuldgaranti på skidtet.
Hej

Jeg har fået en Metabo af firmaet!! det er en 12 v maskine med 2 bat., og ikke mindst er den lavet men en matal gearkasse!! den er lidt tungere end andre maskiner jeg har haft, men på 4 mdr. har jeg kun 4 gange måtte opgive at bore i beton, og det var i meget hård armeret beton, og det er jo dejligt når man er ude og bore ved forskellige kunder 4-6 gange om dagen

Det er en maskine til ca 1200 kr,men jeg mener den er mere end den pris vær. det er en maskine jeg er meget glad for.

Mvh

Kim
Citat fra AndersKruse

Hej

Nu har jeg registreret at der bliver rynket på næsen af Black and Decker, der er nok heller ikke helt uden grund. Alligevel kan jeg ikke lade være med at fortælle om en 18 volt B og D maskine jeg har købt i et supermarked i USA. Kraftig model med metal hus ,gear, slag m.m. Er ret lækker og har et virkelig godt moment. To batterier, kuffert og inteligent kviklader. Vejledende udsalgspris 550 dkr. Klarer så problemet med 110 voly med en trafo til 100 kr.
Med mindre at jeg helt har fejlvurderet kvaliteten, er der ikke ret meget tvivl om at vi betaler alt for meget for tingene i Danmark. Så vis turen går til USA i den nærmeste fremtid, så kig lige på værktøjet.

mvh Anders


Helt enig - specielt med den $-kurs vi har for øjeblikket. Check f.eks www.sears.com eller www.homedepot.com der er 2 af de store kæder i US.
Er selv i US af og til i arbejds medfør og har som regel en tung kuffert med hjem...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis