Udskiftning af sikkerhedssele

Er der noget man skal være opmærksom på ved udskiftning af en sikkerhedssele - ud over at det er den rigtige man sætter i ?

Problemet er at selen i en Madza 323 '97 låser med det samme når man trækker i den, dvs. at man nærmest skal liste den på for overhovedet at få selen på, og selv om det gøres meget langsomt, låser den stadigvæk :?

Er der noget at gøre ved selen, ud over at sætte en ny i ?

Har iøvrigt tjekket hos de respektive lavpris-forhandlere af autodele uden held, skal man købe en sele hos en aut. forhandler ?

Thomas

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra autoole

Du kan finde en ved en ophugger for et par hundrede kroner, træk selen helt ud, og sæt et par klemmer på, så er den nemmere at montere

Tak svaret, er det ikke noget med at der er en sikkerhedsordning i bunden af bilen i form af en gaspatron eller lign. som skal deaktiveres hvis selen skal skiftes ?

For noget tid siden da den lokale mekaniker blev spurgt om man ikke kunne smøre selen lidt, blev der med store ord sagt at man ikke selv skulle rode med selen da der var den nævnte sikkerhedsordning.

Kan dette be/afkræftes ?

Fint link, har forsøgt mig med at skrive til en af de respektive autogenbrug vedr. en sele, men her på 2. uge er der stadig intet svar :?

En ting som er lidt "spøjst", er at der er så mange autogenbrug i Jylland som er tilknyttet dataophug, og kun et på Fyn - tiltrods for at der er mere end eet autogenbrug på Fyn.

Thomas

Thomas
slå autophuggere op i telefonbogen og ring rundt til dem der ligger tættest på dig.
Mht selestrammeren/gaspatronen, så må det stå i instruktionsbogen om der er en sådan i din bil. Det gør der i min Renault. Den kan også ses under sædet, og der går en ledning op til sædet som styrer den. Den må ikke pilles fra, står der i min instruktionsbog. Kun af fagmænd.

Mvh Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis