Afkortning af ege-finérdør

Er der noget man specielt skal være opmærksom på hvis man afkorter en ege-finérdør (Swedoor) 4-5cm. i toppen - her tænker jeg f.eks på den 'liste' som ligger på toppen af døren, kan den blot afmonteres og limes på igen ?

Hvor mange tænder bør savklingen ha' for at man får et fornuftigt snit i døren ?

Thomas

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...........ja du kan lige så godt bruge den liste der er i døren frem for at skulle lave en ny og lime på , brug godt med lim ,
og en fintandet sav , helst en håndsav , rundsaven flosser fineren op ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

du kan lige så godt bruge den liste der er i døren frem for at skulle lave en ny og lime på , brug godt med lim ,
og en fintandet sav , helst en håndsav , rundsaven flosser fineren op

Jeg mente ellers at det korrekte var at bruge en rundsav med xx(x) tænder på, og også at snittet ville blive mere lige/plant med en rundsav med en fin klinge frem for med en håndsav ? Har en ny Bacho XT handsav som skulle være god til laminat plader.

Thomas

Thomas
Citat fra Sputnik

Citat fra g.lykke

du kan lige så godt bruge den liste der er i døren frem for at skulle lave en ny og lime på , brug godt med lim ,
og en fintandet sav , helst en håndsav , rundsaven flosser fineren op

Jeg mente ellers at det korrekte var at bruge en rundsav med xx(x) tænder på, og også at snittet ville blive mere lige/plant med en rundsav med en fin klinge frem for med en håndsav ? Har en ny Bacho XT handsav som skulle være god til laminat plader.

Thomas


Du spænder en helt lige "skinne" fast på døren(HUSK beskyttelsesklodser imellem skruetvingerne og døren) og saver efter denne som et land, med din håndsav.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra g.lykke

Du spænder en helt lige "skinne" fast på døren(HUSK beskyttelsesklodser imellem skruetvingerne og døren) og saver efter denne som et land, med din håndsav

Det var nok den billigste måde, jeg var ellers ude i at skulle ha' fat i en fin klinge til min rundsav. På arbejdet har vi div. alu. vinkel profiler, de bredeste er omkring 60x100x5 mm., de må næsten som være skabt til denne opgave smile

Thomas

Thomas
Sæt malertape langs snittet, det forhindre fineren i at flosse. Prøv først et stykke fra den endelige kant, så du kan vurdere resultatet. Jeg brugte tape og en stationær bordrundsav med universalklinge, og megen forsigtighed.

Green

En løsnig som jeg selv bruger:

Snit fineren med en hobbykniv og skær lig på den anden side med en fuchsvans og ret til med en høvl.
Kanten brækkes med sandpapir til slut.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også