Opbevaring af levende rejer samt småfisk i tønde

Hej

Jeg har en havedam hvor der går et par fisk som meget gerne vil have levende fodder. Jeg fodrer en del med orme, biller og hvad jeg nu ellers kan finde i haven men jeg har nu fået en ide til noget nyt at fodre med.

Jeg bor et stykke fra kysten, men jeg ville meget gerne kunne fodre mine ørreder med levende rejer samt småfisk fra kysten. Jeg har derfor tænkt mig at få fat i en eller anden tønde af en art. Sagen er den at jeg vil koble en lille vandpumpe på tønden, da rejerne jo dør uden ilt. Jeg synes det er lidt for dyrt med en regnvandstønde, og derfor ville jeg høre om nogle havde et forslag til noget billigere? Den skal helst være ret stor og være ca. 1 meter høj. Jeg er desuden også i tvivl om hvorvidt pumpen vil gå i stykker når den skal pumpe saltvand rundt?

Når jeg har har fundet den rigtige tønde vil jeg montere pumpen nederst i den, og derefter lave en form for filter, da rejerne jo ellers kan risikere at blive suget fast til forfilteret. Jeg tænker så at vandet skal pumpes ud i toppen af tønden, så der bliver så megen cirkulation som muligt.

Af frygt for at vandet skal blive for varmt om sommeren har jeg tænkt på at grave den ned i jorden, så jeg bare skal åbne et dæksel når jeg skal fiske et par rejer op.

Hvis nogen har en lille opfinder i maven og har en bedre ide eller rettelser tager jeg med glæde i mod dem!

Med venlig hilsen
Magnus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ideen lyder fin med frisk foder til dine fisk meeen rejerne og små fiskene er saltvands dyr, og dine ørreder, går jeg ud fra er ferskvands ørreder, så jeg tror ikke, at de ville overleve ret lang tid i søen, men det er jo heller ikke meningen(rejerne og småfiskene).

mvh
Anders
Hej Gehring

Nej det er sandelig ikke meningen at de skal svømme ret lang tid i selve bassinnet :lol: Fiskene er meget hurtige til at fange de ting som er i bassinet!

Men derudover tror jeg nu sagtens at rejer ville kunne holde et stykke tid i det ferske vand.
Helt ærligt, så tror jeg at du - uanset nedgravning mv. - ikke vil være i stand til at holde temperaturen tilstrækkeligt langt nede.

Noget helt andet er, at du meget hurtigt kommer til at rende ind i forurening af vandet, der vil gøre at det bliver umuligt at holde noget i live i mere end 10 minutter af gangen.
Det vil også hurtigt komme til at dufte som Esbjerg Havn, hvis rensningen af vandet ikke er helt i orden.

Green

Hvad med at anlægge en anden lille dam hvor der så kunne være dafnier, småfisk og vandinsekter, som du kunne fiske op når rovdyrerne skal fodres.

Green

Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/2511' class='af-profile-link'>green</a> på 13-03-2005 09:58
Hvad med at anlægge en anden lille dam hvor der så kunne være dafnier, småfisk og vandinsekter, som du kunne fiske op når rovdyrerne skal fodres.


Hvis en regnvandstønde er for dyr, så tror jeg en Dam er alt for dyr ?

Mvh. Christian M
 

Ti år senere

Hold da kæft hvor pinligt! Har vist fundet den under "ligende opslag" ved et andet emne. Jeg beklager!!!

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis