Mondeo Aut.

Jeg har en ford Mondeo 1.8 Aut 1994 , når jeg holder for rødt lys med gearvælgeren i "d" så står den og "hopper" lige som om den prøver at køre , jeg har hørt noget om et "bremsebånd" der skal justeres ??, er der nogen der kender til det ???

Henrik Molin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henrik

Der findes mange mennesker , der har gode(velmenende) råd angående automatgearkasser. Jeg har rodet endel med biler og har splittet en dieselmotor og samlet den igen. Den køre stadig efter 100000 Km. Der er også automatgear på min bil. Jeg har set en automatgearkasse der var skildt ad. Den er fyldt med mange mystiske stumper og styres af hydralik.
Hvis jeg skal skille en automat gearkasse ad, skal det være en gearkasse der er tilovres. Der går min begrænsning.
Der er værksteder der kun reperere automatgearkasser. De er til at tale med. Der kan du få svar på om det bare er et bremsebånd der skal strammes. Så kan du også få skiftet olien og renset for slam i bunden af kassen(dimsen har et navn).
Haynes skriver om automat gear: Hold snitterne væk. Det er for automatgear mekanikere.
Måske er det ikke helt ordret citat :wink:

Mvh Thomas

Mvh Thomas

det behøver nu ikke være gearkassen der er problemet for hvis ikke motoren kører ordentligt eller for højt i tomgang vil den gøre det samme

Rolf lo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis