Problemløseren - Juvita

Så kom dagen endelig hvor vi fik nøglerne til vores nye lejlighed. I den forbindelse var jeg lige kort i silvan, hvor jeg så Juvitas "problemløseren" til "kun" 750 kroner for 25 kvm, eller 30 kr/kvm.

Ellers har jeg haft set på noget forgrundet glasfilt til 250 kroner for 25 kvm. Problemløseren er selvfølgelig tre gange så dyr, men hvis det virkelig passer at man slipper for at spartle lyder det jo for lækkert. Jeg skal bruge 5-6 ruller, så det løber hurtigt op, men igen, hvis det så er så vidunderligt er det måske det værd???

Jeg har aldrig prøvet at spartle vægge før, og det vigtigste er nu engang at resultatet er iorden. Jeg gider alligevel ikke at have vægge der er fyldt med små fejl.

Er der nogen der har nogen erfaringer, og gode råd vedr. dette produkt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...................nu er det altså heller ikke værre at spartle og slibe vægge !
brug gerne en ret bred spartel, 30 - 45 cm , og start så med at slibe med korn 40, gerne på en korkklods eller klods der er større , efterslib så med korn 120, for ikke at få synlige slibespor i filten , som selvfølgelig skal være forgrundet , jeg har ofte slebet 50 - 100 m 2 væg på denne måde og det tager ikke ret lang tid ,
du kunne jo også prøve at sætte noget af det nye miljøvæv op, så behøver du ikke at efterslibe væggene ,

rigtig god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

...................nu er det altså heller ikke værre at spartle og slibe vægge !
brug gerne en ret bred spartel, 30 - 45 cm , og start så med at slibe med korn 40, gerne på en korkklods eller klods der er større , efterslib så med korn 120, for ikke at få synlige slibespor i filten , som selvfølgelig skal være forgrundet , jeg har ofte slebet 50 - 100 m 2 væg på denne måde og det tager ikke ret lang tid ,
du kunne jo også prøve at sætte noget af det nye miljøvæv op, så behøver du ikke at efterslibe væggene ,

rigtig god arbejdslyst


Var lige lige nede forbi J. Beckmanns og se på deres "problemløser", og synes egentlig ikke at den færdige overflade var speciel pæn. Derfor var planen nu at få spartlet væggen og sætte alm glasfilt op. Tager med bare sådan en fin sandspartel og "trækker" den op af væggen med en 30-45 cm spartel? Skal der kun spartles en gang, eller er det efter hvor slem væggen er?

Jeg harvde tænkt mig at købe nogen u-grundet filt, og så selv fylde den med væv-fylder. Men er den eneste fordel ved forgrundet filt ikke blot at man slipper for at fylder den med vævfylder?
Miljøvæv - er det ikke bare noget der ikke kradser når man arbejder med det?

Puh ha, mange spørgsmål....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Ja,det kommer helt an på hvordan væggene er. :wink:
Men jeg ville spartle et par gange.
Hej Du kan undgå en del af slibe arbejdet ved at bruge et "skum" filsebrædt som er gjort fugtigt, med det glatter du væggen og så er det minimalt hvad der måtte være tilbage af slibearbejde.

Grunden til at du kan er at sandspartel kan opløses af vand.

Husk når du har spartlet færdig at bruge micro dispenser ( det blå vand) sådan at du får en ensartet sugende overflade.

Og brug en rigtig kridering og ikke bare vævlimen da det kan give krakeleringer i slut malingen

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
..........og husk at den grove letspartel kan spartles i lag på op til 20 mm , og medium kun på max 2 - 3 mm

og husk så at jo tykkere lag , jo længere tørretid ,

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
miljøvæv, profideco, eller noget i den retning , en filt med en skumprægning som skumtapet , fås i mange forskellige mønstre og giver væggen et flot udseende ,
det er kun malere og farvehandlere der har det store udvalg
discountbutikker har kun enkelte mønstre ,

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også