Multiplade reol på trægulv - HJÆÆÆÆÆLP

Hejsa alle - håber nogen kan hjælpe... smile

Jeg vil gerne igang med at være lidt kreativ og selv bygge en lidt større skænk til stuen i multiplader, ovenpå trægulvet....

Men nu har jeg hørt at man skal ligge noget under, da træet og multipladen arbejder forskeligt :?:

Er der nogen her der kan fortælle hvad der skal under og hvor jeg kan evt. kan købe det ???

Takker og nejer for hjælpen på forhånd biggrin

[img]

Venlig hilsen

Maria
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

-Ville nok benytte et stykke murpap-

Jeg ved at de ligger i ruller på 11cm. bredde. -men mon ikke her findes noget smallere-, ellers må du igang med kniven.
Har set at her findes et bundstykke/blok, mon ikke du skulle starte projektet med en sådan. Man ved jo aldrig hvad man sidenhen bliver beskyldt for.
Husker tydeligt hvordan de "vadede rundt i såret" på den stakkels mand i tv udsendelsen HUSET.


Held og lykke.................

retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg har selv bygget med multiplader på et trægulv, og for at undgå revner eller det der var værre, hængte jeg reolen op på væggen.

Dvs. jeg fastgjorde multipladereolen til væggen med fliseklæb og adskillige gevindstænger, som jeg borede ind i væggen og reolen. Dermed kan gulvet faktisk falde ned i kælderen uden at der sker noget med reolen. Den vil blive hængende på væggen.

Som "fundament" mod gulvet brugte jeg fleksibel fugemasse som kan optage bevægelserne i gulvet uden at overføre dem til reolen.
Jeg er selv næsten færdig med at bygge et "multi-køkken" på trægulv... Jeg har efter anvisning fra H+H-Celcon lagt to lag murepap. Oven på dette lægger du enten bundbjælker eller flere lag forskudt af hinanden, så det hele har ET underlag du kan bygge ovenpå.
Det har jo ikke stået så længe hjemme hos mig, men det ser ud til at virke helt perfekt, og mon ikke de har styr på det hos H+H...

Den lille lav-d-selv-pige
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis