Børnebil Preg pergo

Hej

Jeg har klunset en elbil til min søn på 5 år.Der er to motore. Batteriet mangler. Stikket til batteriet er 4 polet. Er der nogen der har en ide om hvorfor? Ide Rød +12V sort 0. Hvad er de andre to ledninger til?
Den kan kun køre frem i en hastighed hvis jeg sætter 12V til den røde og den sorte ledning. Der er 2 hastigheder frem og bark.
Har set på en lidt ældre model. Der var en rød og en sort ledning til batteriet. Hastigheden lav/høj bliver styret med en omskifter så motorene bliver paralel eller serie koblet.

Bilen er designet så den ikke er beregnet til at skille ad.

Nogen ider?

Mvh Kristoffer og far

Mvh Thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved noget eller ikke....

De fleste ting der ikke er beregnet til at skille ad kan stadigt skilles... Ofte handler det om at finde klikløsningerne og finde ud af hvordan de udløses....

Er du sikker på om bilen er til 6V eller 12 V ???

En del af de billigste biler kun til 6V Men har du en gammen akkumolaotr, en af dem med synlig forbindelse mellem cellerne ?? Hvis du har så kan du jo tage 6V ud fra denne og forsøge dig med tilslutningerne... og så måske se om den skal have 12V.

Man kan forestillesig at stikket er til 2 stk batterier eller måske er de to ledninger til et forbidelserne fra et ladestik ???

Hvis du har mulighed for det så tag nogle billeder af tilslutningerne og gerne hele bilen...

Det kan måske give noget mere hjælp..

MVH Njord
Hej

Jeg gaar ud fra at du mener Peg Perego. Proev www.pegpergo.com der er ledningsdiagrammer.

Soeren
Hej igen

Til Njord: Bilen kan godt skilles ad, men for at skille instrumentbrætted ad skal ratstammen afmonteres. For at afmontere ratstammen skal underdel og overdel adskilles. De holdes sammen af rustne skruer og styretøjet. Styretøjet er låst af envejs låseskiver......
Det bliver først et problem når jeg skal samle den. Jeg havde håbet at jeg kan få den til at virke på en aften eller to, uden at splitte den ad.
Jeg har prøvet med 12V og det virker fint fremad og kun fremad i en hastighed.
Der er ikke noget ladestik på bilen.

Til Søren:
Jeg mener Peg Perego, som du skrev. Jeg har søgt på pegpergo.com med søgeord: Wiring diagram. Det gav en masse hits på div sider ser solgte diagrammer på næsten alt, men ikke legebiler. Noget forslag?

Jeg tager et par billeder imorgen.

Tak for forslagene
Thomas

Mvh Thomas

Til Thomas FH:

Hvis du gaar ind paa deres side skal du vaelge europe, der efter Customer Service nede i bunden. Saa skal du vaelge Exploded View of the Products nede i hoejre hjoerne, saa faar du mulighed for at vaelge hvad model det er.

Søren
Hej Søren

Har fundet wiring diagram. Prøv det link du har angivet. Det er grunden til at jeg ikke kunne finde noget.
Alle EU diagrammer har kun 2 ledninger til batteriet. Det kan være at de ekstra 2 ledninger er til pynt og det er en defekt omskifter der er problemet.
Jeg prøver at måle om ledningerne har forbindelse til noget i weekenden.

Tak for hjælpen.
Thomas

Mvh Thomas

Hej folkens.ved godt det ik har noget med indlægget at gøre.. Men knægten fik en john deer ground force traktor til sin fødselsdag. Er der nogen der har forsøgt sig med at smide 24v til den lille traktor, kan se flere har gjort det på youtube. Men kan de holde til det. Eller er det 24v motore der sidder på dem, fra fabrikken og for ik at belaste dem for meget, smider man et 12v batteri med i handlen?????. Er der nogle der har rodet lidt med det...,mvh Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis