Kondens indvendig på ruder

Vi er lige flyttet i nybygget hus med vinduesruder der har rammer af pvc. Hver morgen har der i nattens løb dannet sig en meget kondens langs vinduesglassets kanter. Er der nogen som har en idé om hvordan vi kan gøre noget ved den kondens rent bortset fra at aftørre med en klud? Der er en udluftningsrevne øverst på hvert vindue, hvor udluftningsrevnen kan reguleres i størrelse. Er det bedst at have den åben eller lukket om natten? Også vore pvc-yderdøre er indvendig drivvåde om morgenen. Hvad kan vi gøre for at modvirke det? Er det dårligt byggeri? Jeg er taknemmelig for ethvert råd.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi er lige flyttet i nybygget hus med vinduesruder... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

pev: Hvori ligger det ukorrekte i mt indlæg?
Hvilke fejl havde jeg i din lille test?

Orla: Hvori ligger det ukorrekte i mt indlæg?

Og nu gider jeg ikke at høre på en sludder for en sladder, JEG VIL VIDE HVAD DET ER JEG SKRIVER FORKERT!!
Vis mig hvor der står at man ikke skal lufte ud, når der er dug på vinduer - eller generelt udlufte sin bolig, udover alm. vinduesventilation

Mvh
ThomasB
Hej Alle i kloge mennesker

Jeg er lidt ked af udviklingen i dette forum.
For mig drejer det sig om at udveksle erfaringer. I meget få tilfælde findes der kun én eneste løsning. Vi bør alle bidrage med en ydmyg holdning til problemerne for på den måde at fremme debatten. Hvis nogen bruser frem med patent på den eneste rigtige løsning - kan vi meget let miste den geniale løsning en lidt mere tilbageholden type har fået. Jeg mener ikke ord som pis o.s.v. høre ikke til i et seriøst debatforum. De siger meget lidt og de argumenter man vil fremfører, men meget om den person der skriver dem (jeg bruger dem kun når jeg rammer min tommel med en lægtehammer).

Jeg er meget glad for dette forum og vil nødig se det ødelagt af mudderkastning.
Derfor vil jeg beder jer alle bidrage på en måde der ikke provokerer de andre. Er man ikke enig i en anden brugers svar - bør der fremføres salige argumenter og ikke angreb på personen.

Rent faktisk burde jeg her have bidraget med min ide til hvordan Sønderjyden kan få løst sit kondensproblem. I stedet for er jeg havnet i en masse bavl om opførsel. Det er vist slet ikke meningen.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per M. Friis.

Du har helt ret.

Der er rigtigt at der som regel er flere løsninger på et problem.

Og det er da klart at Orla og pev, som har været tømrer/murer i over 25 år, har deres mening om tingene. Det synes jeg bare ikke automatisk giver ret til at skrive til andre at de skal blande sig udenom, hvis ikke man er af samme opfatning, og da slet ikke hvis de kan vise en god dokumentation. (synes jeg selv) Det viser sig jo også, at i ikke kan komme med argumenter, som beviser noget andet. At i ikke gider er en dårlig undskyldning. For kan man starte en diskution, kan man også afslutte den.

Jeg ville meget hellere have, at de forklarede mig hvad jeg skrev forkert. Det er for letkøbt ikke at gide svare, eller svare på noget andet. For mig er dette forum et sted hvor man hjælper hinanden, og er der en der skriver noget forkert (hvilket jeg stadig mener jeg ikke har i denne debat), så forklar forklart forklar - lad være med at nedgøre ved at sige at folk skal lade være med at udtale sig.
At skrive at man skal blande sig udenom, uden ellers at have bidraget til diskutionen, mener jeg er et forsøg på at genere nogen.

Ang. mine 700 indlæg, så er det absolut ingen konkurrence. Faktisk er jeg helt ligeglad med hvor mange indlæg jeg har, det giver mig jo ingen rettigheder.
At det for dig pev, er usandsynligt at jeg kan have 700 indlæg, kan jeg slet ikke forstå. Og så tro at det er en konkurrence, det er ærgreligt. Jeg skriver her fordi jeg har lyst, ikke for at se hvor mange indlæg jeg kan få.

Da jeg startede med at skrive dette indlæg, besluttede jeg mig for at det ikke skulle gå hen i mudderkastning - det er det desværre gjort.
Hvis jeg har trådt nogen over tæerne, så må i meget undskylde.

Mvh
ThomasB
Som stadig ikke har fået svar på, hvad jeg skrev forkert i mit 3x10 minutters udluftnings-indlæg.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 22-10-2002).]
Og skal vi så komme tilbage til stilen og tonen der har holdt sig så flot lige siden starten og indtil nu.
På forhånd tak.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej Thomas.

Så vidt jeg har erfaret så bor du i/ved Hørsholm. Jeg har job i Rungsted om ca. 10 dage, så hvis du har lyst kan vi få en snak om dine svar.
tongue
Svar udbedes senest den 23/10/02

------------------
Poul Erik

PE

Annonce
Hej Orla.

Nej det skal jeg nok, men en hyggelig snak ville da være dejligt.
Vi må snart tales ved om det sommerhus.
wink

------------------
Poul Erik

PE

Og hermed var alle trætte og gik til ro.

I morgen startes sikkert nogle nye emner, som flere sagtens kan være uenige om, men hvor svarene ved saglighed eventuelt kan vise den andens uret - se det giver noget til alle.
Måske er jeg naiv, jeg tror det ikke, de fleste kan godt skille gode oplysende svar fra mindre heldige, og sjovt nok, kommer vel selv den bedste til at jokke i spinaten en gang i mellem, og så skulle det helst kun give anledning til et smil, og måske en fin spydig bemærkning, når vedkommende indser det. F.eks. når jeg glemmer søgefunktionen, som jeg adskillige gange "belærende" har fortalt nye brugere om.

Siden er et sted hvor vi skal have det rart, og kan få nogle gode råd - det er ikke et ekspertpanel, og man skal ikke kunne være nervøs for at komme med et svar der måske ikke er "de vises sten", men noget man selv har prøvet og haft erfaring af.

Mht. påstanden om censur, er det sket een gang og det i forbindelse med emnerne de sidste dage, men når en starter et emne med "Jeg er pissesur" - og så lader sin galde flyde over givende brugere, og ikke engang selv er reg. bruger, og derefter får et høfligt svar fra mig, og emnet så fortsætter uden noget som helst fagligt, ja, så bliver det slettet. Det kan man til nød gøre i gruppen "over hækken". I de "rigtige" grupper hører det ikke hjemme.

Det er jo ikke lige sådanne emner, vi ønsker at gemme i mange år og betale "lagerleje" for.

For at alle kan se, hvad der bliver slettet, vil jeg næste gang lave et arkiv til dem, så kan I selv læse indholdet af hvad der er forsvundet. Jeg håber arkivet forbliver tomt, og det bliver først oprettet, når det skulle ske igen.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
hvorfor skal i mødes???? vi andre vil da også gerne vide hvad ThomasB i dine øjnne har svaret forkert????? da det for mig lød meget godt det han skrev
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Fordi jeg ikke svarer her, er at min erfaring når vi taler tekniske spøggsmål, så står de fleste mennesker af og bliver mere forvirret end de er i forvejen.

Hvis du evt. har et konkret spørgsmål om din udluftning er du velkommen til at spørge.

Hilsen Teknikeren.

------------------
Poul Erik

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pev (den 24-10-2002).]

PE

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også