Dampspær i loft uden isolation.

Jeh bor øverst i en etageeiendom, dermed er der "koldt" loft.

Jeg skal sænke loftet i køkkenet og sætte ind spots. Jeg har ikke tænkt til at bruge isolation mellom det nedsænkede og det gamle loft.

Er der således nødvendigt med dampspær? Det vil komme luft ind mellem spotterene og luften i loftet vil blive opvarmet af spotterne. Evt. skulle jeg sætte op en dampspær på det gamle loft?

-Kaj

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen der kan svare...?? :?:

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Når du nu siger, at du har et koldt loft, hvorfor siger du så også at du ikke har tænkt dig at isolere?? Når nu du har sjansen for at forbedre! Det jeg vil foreslå er, at du helt oppe mod det gamle loft monterer min. 150 mm isolering, derefter en helt tæt dampbremse, derunder max. 50 mm isolering. I dette nederste lag isolering trækker du ledningerne og placerer du lamperne, og kan derved undgå at lamperne gennembryder dampbremsen. Husk nu tilstrækkeligt tykke ledninger til lamperne.

Venlig hilsen
Knud
Hvad består det gamle loft af?

Mvh. Carsten.
Pudset loft på træbrædder..? Etageeiendommen er fra 1932.

-Kaj

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
Hvis det ellers er intakt, er det ligeså godt som en dampspærre. Jeg ville forøvrigt ikke sætte en op for et nedsænket loft som dit alligevel.

Mvh. Carsten.
Annonce
Jeg tror nok at det er et lovkrav at man skal isolere når man sætter nedsænket loft op??
Er der lovkav om at der skal være isolation? Efter det jeg ved er der kun lovkrav om at der skal være klasse A beklædning...

-Kaj

Ja, jeg har mange skrivefeil. Men så er jeg også fra Norge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis