Maling - pris/kvalitet

Jeg har søgt lidt på forum angående maling, og her specielt efter kvalitet kontra pris.

Der var en der anbefalede: http://www.paint4all.dk .

Jeg søger en maling i god kvalitet, men gider ikke at betale ekstra for navnet. Jeg hørte engang om et svensk produkt der bl.a. blev solgt på Østerbro, som skulle være rigtig god kvalitet til prisen.

Jeg har ligeledes også ledt efter "forgrundet" glasfilt, og fandt noget (mærkelig nok i bilka) som kostede 250 kroner for 1*25m.
Er der stor forskel på pris/kvalitet på sådanne produkter, eller er det hip som hap?

Hvad kan i anbefale af maling, og kvaliteten skal være iorden, og meget gerne have en internet butik, da jeg skal bruge glasfilt, klæber, grunder, maling og lidt andet forskelligt. Så ville det jo være lækkert hvis jeg kunne sidde herhjemme og lave en indkøbsseddel 8)
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Filten bør du kunne finde i de fleste farvehandler til den pris... regn prisen / kvm. Ofte er der 1x50 m i rullerne hos farvehandleren så pas på med rulleprisen når du sammen ligner...

Ofte vil du kunne få et passende tilbud på klæber, filt og grunder hos farvehandleren.

Pris/ kvalitet på maling ved jeg ikke meget om så håb her på andre svar.

MVH Njord
......jo selvfølgelig er der forskel på pris og kvalitet,
med hensyn til glasfilt er der stor forskel på hvordan filten er at arbejde med, noget filt er som at arbejde i en stor bunke rockwool eller glasuld, det klør som bare pokker mens andre fabrikater ikke har denne ulempe ,
med hensyn til maling vil jeg anbefale dig at bruge de fabrikater som de professionelle bruger,

og så forøvrigt god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Ok, så tror jeg da lige jeg vil se hvad maleren har at tilbyde!

Jeg har set at en af malerne i et lokalt boligselskab Nordsjö maling. Er det noget der kan anbefales? Jeg aner intet om maling, men kan dog godt regne ud at silvans 10L for 150 kroner nok ikke er det bedste, men om det dyreste så også er 10 gange bedre, tja, det ved jeg ikke.

Jeg gider ikke at skulle male 5 gange, så så er besparelsen alligevel væk. Det var mere hvis der var en kvalitetsmæssigt fornuftigt alternativ til de dyre fra flüger osv.

Jeg har efterhånden nogle erfaringer hvor pris og kvalitet ikke nødvendigvis følges ad, og ikke derved at det dyre er dårligt, men bare ikke hele merprisen værd.
....og den Nordsjô som du omtaler har tidligere været solgt under navnet Sadolin , eller Svend Overgård,

en helt ok kvalitet

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Til Peter WH

Du har ikke angivet geografisk sted i din profil sad

Men hvis du er i KBH eller omegn kan jeg anbefale Bechmanns farvehandel på Amagerbrogade det er billigt og rigtig god kvalitet.

10 L væg eller loft maling, med eller uden tone til 299,-

Min svigerfar er maler og han bruger ikke andet, derudover er der også billigt værktøj til malerarbejdet samt filt.

God fornøjelse
tongue

RSG
Hvad angår maling bør man altid kraftigt overveje ikke at gå på kompromis med kvaliteten. I hvert fald aldrig til træværk (2 liter til et helt hus, men arbejde til flere dage) - men i det hele taget ikke.

Den gode kvalitet er lettere at arbejde med - dækker godt og pænt, sprøjter ikke fra rullen.

Den giver i det lange løb fordele i form af god vedhæftning, udseende (gulning, krakelering), vaskbarhed m.v.

Når man nu laver arbejdet selv, kan man lige så godt sikre sig, at kvaliteten på arbejdet bliver i top, og det kan ikke altid lade sig gøre med nogle spande "sprøjt" fra et supermarked.

Køb noget fra Profa, Flügger m.v. Til væg f.eks. Lady fra Jotun/Profa.

Mvh

Lars K

Lars K
paint4all i Kolding har pt 35% flytterabat på webpriserne - er udmærket mailing (har købt panelmaling).
Citat fra SOSjeg har gjort det selv

Til Peter WH

Du har ikke angivet geografisk sted i din profil sad

Men hvis du er i KBH eller omegn kan jeg anbefale Bechmanns farvehandel på Amagerbrogade det er billigt og rigtig god kvalitet.

10 L væg eller loft maling, med eller uden tone til 299,-

Min svigerfar er maler og han bruger ikke andet, derudover er der også billigt værktøj til malerarbejdet samt filt.

God fornøjelse
tongue


1000 tak for alle de gode råd.

Vi har lige købt lejlighed på Amager (lige ved Sundbyvester plads) så jeg tror da helt bestemt at jeg vil kigge forbi Bechmanns på Amagerbrogade! Han må næsten kunne give et godt tilbud på filt+maling+værktøj til 135 kvm væg biggrin
Hej Peter

God ide,

Butikken ligger nede før Chrimas møllers plads på den ulige side omkring en 15 - 17 stykker.

:wink:

RSG
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også