Skorsten

Hej alle..
Er lige flyttet i nyt hus, desværre er der en tosse :twisted: der har fjernet skorstenen..
Den er afsluttet ca. 1 m fra taget, nu vil jeg gerne have opbygget den igen... Jeg har fået fortalt de gamle muresten er smidt ned i skorstenen, men det gør faktisk ikke noget da jeg vil tilslutte en stålskorsten på den murede skorsten lige under taget. Grunden til dette er at brændeovnen skal stå en andet sted i huset. Jeg vil derfor fører en stålskorsten op gennem førstesalen og op på loftet.. Og derefter skråt over til den oprindelige skorsten og op gennem den ny del.
Så kommer mine spørgsmål... :?:
Hvad vil det koste at opmurer resten af skorstenen....?
Hvad vil en stålskorsten koste at sætte op.. der er ca., 2 meter i stuen 2,30 på førstesalen, ca. 5 meter skråt over taget.. og så op gennem den nyopførte skorsten?
Og hvad vil srålskorsten koste i sig selv?
Hvem er det man skal have kontakt til for at sætte stålskorsten op?, den murede er vel en murer :lol:

På forhånd tak
Henrik

PS. regner ikke med at lave det selv, på trods af jeg er her, er jeg ikke den store handyman :roll:
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige et PS. jeg kan ikke bare sætte en stålskorsten op, da en sådan ikke må værer synlig. Vores hus er fredet og ligger i en gamel bydel cry

Den opmuret skorsten behøver ikke være i mursten, den skal bare kunne pudses op..
Hejsa

Ja der burde være en lov som siger at folk som piller skorstenspiben på ældre huse ned skulle ophænges i deres forplantningsorganer i en våd læderrem og fires ned igennem den resterende del af skorstenen i små faste nyk...... tongue :twisted: :wink: .
Nå, men nu til dit spørgsmål:
Kontakt allerførst en skorstensfejer for at høre om reglerne vedrørende opsætning af stålskorsten, der er regler om afstande til næsten alt.
Han ved også sådan cirka hvor meget skortene koster m.m.
Med hensyn til prisen på hvad det koster at opmure den resterende del af skorstenen, kan jeg hertil spørge, Hvor langt kan man kaste en gummistøvle.........??? Nej seriøst, kontakt en murer og få ham til at give en pris på det hele uden moms, miljøafgifter og det hele og gang dette beløb med 1,5. Sådan gør vi på Fyn. biggrin

Hilsen Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej!
-Handyman eller ej-....

Prøv lige at se linket http://www.isokern.dk/

-det er nu ikke så svært-........
Ellers er det, som tidligere nævnt, skorstensfejeren i dit område, som sidder med alle svarene.
Helt sikkert også hvilke håndværkere som kan anbefales.

PS: Har tidligere, da jeg arbejdede som murer, ofte været medvirkende til at nedtage flotte skorstene, og " deponere" overskydende sten i resterne af skorstenen.

Håber i den anledning aldrig at møde kewin,
udover her på siden. :shock: :shock:

mvh. retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Billigste tilbud jeg har fået på nøjagtig samme opgave var 15.000,- + moms - hvilket jo i og for sig var billigt, når første bud var 25.000 +m......
Men jeg har så også godt 11 meter til kip....

Så jeg har også været ved at regne på en isokern-løsning. Kan jeg snildt lave for 5000,- incl. moms......men så var det lige, jeg fandt ud af, hvad jeg kommer til at betale ekstra i ejendomsskat (ved opsætning af brændeovn), hvor stor en del fjernvarmebidraget udgør af min varmeregning - så skal jeg faktisk til at betale for at få lov til at kløve brænde.......

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis