Kreative løsninger til en gammel have???

Hej...

jeg kunne bruge noget inspiration.

Jeg har overtaget et rækkehus med, men en lille have mod gaden, og en bagtil, i ca. 8 meters bredde.

Der har ikke været gjort noget i 20 år tror jeg, alt er en stor sammengroning af stauder - skvallerkål og andet "skidt", jorden er hård som beton, og hækken er en "æld-gammel liguster hæk, som for lægst har set sine bedste dage - dén har jeg nu mest lyst til at klippe helt ned, er det klogt? - og vil den komme igen?

Er der nogen der kender til et "designer-program", hvor man kan designe sin egen have? - vil jeg meget gerne have nogle fif...

mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg se mig selv som et moderne menneske, jeg er gift med en IT-nørd der sørger for at jeg har det nyeste inden for computere, jeg tjekker mail flere gange om dagen, og bliver lidt nostalgisk når jeg læser en avis der er trykt på papir... Men jeg har en tilståelse - jeg syntes simpelthen ikke at de der haveprogrammer virker. De virker i hvert fald ikke på samme måde som mit hoved.
Når jeg skal planlægge haven, sker det med en blok ternet papir og en masse farveblyanter ude i haven, og så tegner jeg bagefter de bedste ideer op med tush. Jeg har også ved de store planer lavet en tushtegning af haven som den ser ud nu og så kopiere jeg den og tegner ovenpå med blyanter. Til sidst er hele planen ret klar oppe i mit hoved, og så er det egentlig bare at gå i gang med skovl og spade. Nogle gange er jeg nød til at lave en computermodel, for at få ideen godkendt hos ægtefællen (det er jo ikke kun min have) men jeg syntes ikke at computerprogrammerene er specielt kreativt inspirerene.

Måske er det bare mig der er lidt gammeldags, eller også har jeg ikke fundet det rette program endnu.

Green

Liguster kan klippes ned, og de skyder igen (se tidligere tråd) men tjek lige med naboen først - de kan blive helt vildt sure, hvis de ikke er blevet sat ind i dine gode ideer. Det skal være godt at klippe dem ned her før væksten starter, men jeg har ikke prøvet det selv.

Hvis det er hele haven der skal laves om er det måske en idé at bruge et par tusinde på at få en havearkitekt til at komme med et forslag. De tænker nogen gange på ting som vi andre ikke lige har overvejet, og kan afpasse planen efter behov og økonomi. Så vil du spare både tid og penge i det lange løb.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis