Toilet kalk, hvordan fjernes det?

Et hurtigt spørgsmål omkring kalk i selve kummen eller rettere det gule der kommer når vandet har stået og løbet. Det hus vi købte der er toiletter faktisk rimelig nye men de tidligere ejere havde spændt nakken for hårdt i toppen så den ikke selv røg op efter man havde trukket ud, derfor har vandet stået og løbet mens de har boet her, nu har jeg så fixet toilettet, men kan simpelhen ikke få det gule væk som er kommet pga vandet har løbet.

Nogen der har et forslag eller et vidunder middel til det?

\René
Et hurtigt spørgsmål omkring kalk i selve kummen... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare lige fortælle hvad mit vidundermiddel er. Denne fantastiske væske kan bruges til alt, lige fra toiletet, fliser med kalk, til glas, vaser og service med rander.
Jeg bruger MINUS kalk til alt, der har været i nærheden af vand og det virker meget effektivt, og så lugter det ikke.

Læg tingene i blød natten over, eller hæld vand og MINUS kalk i en sprayflaske og sprøjt på i intervaller... Ihh hvor det virker biggrin

Den lille lav-d-selv-pige
Den hurtigvirkende, men barske, metode er at bruge saltsyre.
Prøv med en 20 % opløsning, gummihandsker, beskyttelsesbriller og en skuresvamp.
Husk at hælde syre i vand, - og ikke omvendt.
Toilettet kan godt tåle syren, men brug den aldrig i et badekar.
Husk også at affedte først, så syren kan få få fat i kalken.
I grove tilfælde kan man ty til en stærkere saltsyreopløsning.
Men spar på syren, den er ikke god for miljøet.

NielsB
Jeg købte for nylig et nyt produkt på markedet som hedder en 'toilet plug'. Det er et firma som hedder 'Toiee' som der producerer det (www.toiee.dk). Det fjerner kalk og okker fra toilettet.

Det var meget meget nemt og enkelt da jeg prøvede det. - Og så virker det!

Man tømmer toilettet for vand, skubber ballonen lidt op i vandlåsen, puster den op (så toilettet er stoppet), kommer vand + deres special producerede sæbe i, lader det stå én time, puster luften ud af ballonen og tømmer toillettet - Voilá, et rent toilet!

- Inde på deres hjemmeside står der hvordan man gør. Jeg kan ihvertfald anbefale det, og bekræfte at det virker. Jeg har i lang tid prøvet andre midler, og blevet frustreret over problemet.
Der røg du lige tilfældigvis ind i en 5 år gammel tråd, hvor du lige måtte komme med en perfekt løsning???

Tlfældigvis er det vel ikke også dig, der ejer det firma, som du tilsyneladende så uegennyttigt reklamerer for??

Den form for lusket reklame gider vi ikke!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Nej... For jeg er ikke ejer af dette firma.

Kan virkelig anbefale CILIT BANG Kalk & Snavs til at fjerne kalkaflejringer i toilettet - det har haft en virkning her, som intet andet produkt før har kunne leve op til!  PRØV DET!  Se billedet -for at se hvordan jeg har "foret" kummen med toiletpapir 

Piiiiipsen
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Busse77 skrev den 19-08-2021 13:47:43

jeg har brugt noget toilet og kalkrens jeg fandt på facebook, skal da love for jeg fik fjernet den der triste rand i kummen

kan varmt anbefale det her sæt : https://www.basicclean.dk/basicclean-toiletpakken 

kalkrens der i gjorde også min bruser ren på rekord tid :-)

 Imponerende det 2 indlæg omkring kalkrens på under en times medlems skab........


MVH Njord
Håber bare problemet er løst for længst  🤪
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis